dinsdag 30 oktober 2018

he is back...


Zoals ik al vertelde was afgelopen zaterdag het een rare dag met het naar huis komen.. alles wat mis kon gaan ging mis, maar kwam toch weer op zijn pootjes terecht.. zoals altijd..

Het begon er al mee dat ik standby was, dus dat ik misschien niet mee terug kon.. met als gevolg.. dat ik waarschijnlijk in Lissabon zou moeten blijven.. op zich geen probleem maar niet handig omdat ik toch maandag weer aan het werk moet en ook niet gezellig je wilt een reis die je samen begint samen afmaken.. dus tja.. Gelukkig kwam dit allemaal op zijn pootjes terecht en kon ik gewoon mee.

Bij aankomst op Schiphol bleek mijn koffer dus in Lissabon achter te zijn gebleven. ik heb dacht nog bij  mezelf, oh jee. ik heb in mijn koffer voor het eerst sinds tijden weer mijn stekker dozen en opladers gestopt. zouden ze hebben gedacht bij de scan dat er een bom in zit.. mede omdat ook mijn dompellaartje in de koffer zit. mooie ronde vorm , ook wat stenen ook bijzonder vormen.. dus tja wie weet.

Gelukkig is het wel zo dat de balie waar je je kan melden over je verloren bagage dicht is als je hem nodig hebt.. maar er was een mannetje die het meteen voor ons oppakte en die zocht uit hoe het zat. Er bleken inderdaad 3 koffers/ tassen achter te zijn gebleven, dus daar zat de mijne bij.

Meteen werd alles geregeld, tip voor alle reizigers maak voor je vertrekt een foto van je koffer als het in de bagage ruim gaat, het is handiger, je kan hem laten zien en ze weten dan precies wat jouw koffer is, maar ook als je er bepaalde kenmerken op hebt, laat ze zien omdat die ook weer kunnen helpen met het zoeken naar je koffer.

Het was heel snel geregeld, ik kreeg een papier mee met daarop een nummer dat ik kon bellen over mijn koffer, tevens stond er iets op van wanneer hij ongeveer zou komen.. kortom een prima service.

Aangezien ik dit al eerder had meegemaakt dat mijn koffer ergens was achter gebleven, in London destijds, kende ik de klappen van de zweep. Dus geen probleem het mooie is dat je door veel reizen toch veel nieuwe dingen ondervind en je word daarin ook gemakkelijker je weet dat het weer terecht komt. 
Ik hoorde wel een verhaal van een collega die ook op reis ging, ze aankwam op haar plek van haar bestemming en de koffer was er niet.. toen ze terug kwam in Nederland en met haar man op zijn bagage stond te wachten kwam ineens haar koffer weer tevoorschijn. dus hij was terug. alles nog keurig ongebruikt. kon zo de kast weer in... ook bijzonder lijk met dat. Ik denk dat die koffer een hele boeiende reis heeft gehad, alleen jammer dat hij dat niet kan vertellen.

Maar goed zondag eerst uitgeslapen, om 13.00 gebeld naar de lijn over de koffers.. die bleken dus om 14.00 aan te komen op Schiphol, ik ging er vanuit dat ik waarschijnlijk dan om 15.00 zou worden gebeld over mijn koffer.. maar nee dus geen telefoontje.. dus ik maar bellen om 16.00, de koffers waren aangekomen maar ze wisten nog niet hoe laat de koffers zouden worden bezorgd... ze zouden terugbellen.

Dat hebben ze ook keurig gedaan.. ik werd keurig gebeld om 18.00 uur dat mijn koffer tussen 9 en 12 uur zou worden bezorgd.. Ik ben toen even op mijn strepen gaan staan en gezegd dat dat niet handig is omdat ik de volgende ochtend heel vroeg op moest en dat ik dus niet tot 12 uur op kon blijven of ze er niet voor konden zorgen dat mijn koffer voor in de route zou zitten.

Gelukkig kon dat en keurig kreeg ik een telefoontje dat mijn koffer rond 9 uur aan zou komen.
Dit bleek echter al half 9 te zijn, dus ik ben blij, koffer terug, uitgepakt, alles gewassen en tevens alles opgeruimd.  Koffer terug in de schuur... en pas toen was ik echt geland.. was ik thuis...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten