woensdag 24 oktober 2018

Iissabon dag 2


Na een wat onrustige nacht, mijn buren leefden in de veronderstelling dat als iemand je mobiel belt je nog heel hard moet schreeuwen  omdat ze je anders niet horen aan de andere kant van de lijn en ze dachten dat ze alleen waren , of dat de muren heel dik zijn. Als ik
Na 1 uur al doorheb dat als mijn buurvrouw een wind laat, niet eens erg hard, ik denk dat het gebouw instort zegt dit alles over hoe gehorig het hier is. Ergens hebben ze ook een tik want de lichtknopjes moeten 10 x aan en uit voordat het goed is. Kortom het was een roerige nacht.... denk trouwens dat de kamer leeg is nu, om half 6 werd met veel kabaal de trolly gepakt en met nog meer kabaal de kamer incluis trolley en gevloek vertrokken.   Heel bijzonder.

Daarnaast kwam ik deze ochtend dat ik een  soort van ontstoken ooglid heb, erg geslaagd wil je de blote maken loop je met een dik oog. Ik geef toe het trekt de aandacht dat is op zeker. Krijg plotseling overal de ruimte, geloof dat ik maar een blindenstok aanschaf . 

De Freetour was geweldig door de oude stad, mooie dingen gezien en wat kennis opgedaan over Lissabon, we hebben 3 uur gelopen incluis trappen zo hoog en stijl smalle steegjes, de scheiding gezien van het gebied waar de Moren wonen, kortom te veel om op te noemen. We zijn geĆ«indigd op de geheime achtste heuvel. Betoverende uitzicht. De tocht begin bij metro het plein rossio. Dacht ik erg gaaf. Op de terugweg toch nog snel een gele trein gepakt 28e, het is wel veel poeha om dit treintje je zit ongemakkelijk als je al kan zitten en eigenlijk zie je niets... inderdaad Do zonde van de tijd om er op te wachten. Al was het wel heerlijk dat we terugkwamen bij ons eigen Metro station. 
Daar besloten om nar Belem te gaan. De beroemde pasteitjes met geheim ingrediĆ«nt proeven, via de metro, bus kwamen we aan. De rij viel erg mee gelukkig, binnen 5 minuten hadden we vier nog warme pasteitjes, met poedersuiker en kaneel. Wat zijn die krengen heerlijk, meteen besloten om zaterdag nog ff terug te gaan en een paar te halen om mee te nemen naar huis. 

Daarna gaan lopen langs het klooster, aangezien er gigantische rijen stonden zijn we er langs gelopen een paar keer aj wat mooi gezegd en dat was het. Zo hebben we het ooo gedaan
Bij het monument en de toren van Belem. Het is mooi om te zien maar de rijen. Maken het niet leuk on naar binnen te gaan. 

Daarna terug  naar het hotel, even wat water gehaald bij de supermarkt daarna even langs de farmacie om iets te halen voor mijn oog, zodat morgen het strontje geen stront meer is.

Heerlijk gegeten op het terras voor het hotel, genoten van het straatleven, een heerlijk ongezond ijsje gehaald, en samen in het hotel nog een paar spelletjes Skip-Bo gespeeld. Terug in de lift. Met stuipjes, of beter gezegd stuipen. Deze lift zou de inspiratie kunnen zijn geweest voor de lift, omdat hij soms zomaar ineens met een klap stilstaat, wat kreun geluiden maakt en dan gewoon weer verder gaat.... je krijgt een hartverzakking geloof me. Maar het gaat nog steeds goed tot dusver. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten