vrijdag 26 oktober 2018

Lissabon dag 4

Zoals ik al zei uit het oog..,, nou zo erg is het niet maar het oog is nog steeds niet blij met mij het blijft dik. Heb inmiddels het vermoeden dat het zalfje een reactie uitroept waarbij ik dis een enorme zwelling krijg. Vannacht maar even niet die gaan gebruiken kijken wat dat dan doet.

Inmiddels kom ik er achter dat het schrijven op mijn telefoon wat haken en ogen heeft, soms staan er kromme zinnen of gekke woorden, sorry daarvoor .

Het voordeel van mijn oog is wel dat mensen automatisch aan de kant gaan als je aankomt. Denk dat ze een associatie hebben met het boze oog of met iets van dat is een enge ziekte. Het geeft een hoop ruimte dat wel.
Inmiddels heb ik vandaag wel een paar keer een oogje dichtgeknepen onderweg, er was veel te zien. Toch is de ervaring met het time to momo boekje niet echt geweldig te noemen. De routes zijn vol met restaurantjes en cocktail bars wijnwinkel  kledingshop etc adressen dat je bijna gaat  geloven dat ze gefinancierd worden door de landelijke/ plaatselijke middenstand.

Ook zijn vaak de aanwijzingen te vaag en verdwaal je steeds of sta je voor dichte deuren. De tocht die we vandaag maakten was er eentje door het gebied achter ons, het was erg leuk en boeiend. Onderweg prachtige dingen gezien zoals een kerk, aan de buitenkant was hij erg lelijk maar toen ik binnenkwam viel mijn mond open van verbazing, mijn oog knipperde van plezier , het ontstoken oog begon spontaan te tranen. Maar deze kerk was voor mij de verrassing van de dsg, wat gaaf en geweldig en bijzonder ook. Zeker omdat er ook een expositie was van kleding van diverse misdiemaars uit verschillende landen, een andere expositie was er ook
En daar was te zien welke spullen men allemaal bij diverse kerken gad gevonden, inclusief een schedeldek met mutsje van de 1 of andere heilige vrouw. Trouwens in deze kerk was aan
Beide zijden Eem rekekwien opslag, complete geraamtes die leuk opgestapeld waren lagen er  in kasten.

Daarna zijn we broodjes gaan halen en heerlijk gegeten in de Botanische tuin, onder de drakenbloedboom, nadat we genoeg hadden gegeten zijn we nog wat door de tuin gelopen , mooie tuin met bijzondere bomen, vanuit de tuin naar een parkje naar het aqua museum, een soort ondergrondse wateropslagplaats, om met de woorden van Kitty te spreken een ideale plek voor wie is de mol. Het was er stik donker en er waren een aantal laserstralen, je zag ook wel het water maar het maakte op mij niet echt veel indruk helaas. We zijn er uitgegaan om daarna naar een klooster te gaan dat helaas dicht was, leve het boekje. Het was erg zoeken om weer terug te komen naar het beginpunt. Maar het is ons gelukt, al ontdekten we wel det de stad erg onoverzichtelijk is, zal ook een kwestie van wennen zijn

We hebben in de avond heerlijk gegeten,kitty een traditionele bakkeljouw schotel ik een risotto met kaas en champions, als toetje een heerlijk ijsje, een paar spelletjes Skip-Bo en naar de kamer. Alvast de nodige spullen ingepakt zodat morgen eigenlijk alleen nog de toiletspullen in de koffer moeten
Om terug  te keren naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten