dinsdag 23 oktober 2018

Lissabon dag 1

Hoe kun je je voor de gek houden.. juist door de klokken alvast een uur terug te zetten in je slaapkamer, met de gedachten, dat als je zaterdag thuis komt je dat niet meer hoeft te doen...
Gevolg is wel dat je dus midden in de nacht wakker word en denkt oh ik mag nog heel lang liggen, en tot je verbazing ineens de wekker voor je gevoel te vroeg gaat... kijken op je klok in de slaapkamer besef je dat het lijkt alsof het een uur eerder is.. maar dat is niet zo.. deze klok stond al op wintertijd...

Kortom ineens besef je ik ga op reis.. ik mag naar Lissabon met vriendin Kitty, een reis waar ik al heel lang naar uitzie. mede omdat ik veel over de stad heb gehoord, het schijnt de stad der steden te zijn en aangezien ik nog nooit in Portugal geweest ben is het nu wel eens tijd lijkt me.

De ochtend was goed, ik had alles klaar, dus hoefde alleen nog maar wat te eten, even te zorgen dat alles goed ingepakt was en tevens dat ik me geen zorgen hoefde te maken over mijn bagage. voor de zekerheid toch maar even mijn zomerjas meegenomen voor het geval dat het toch wat kouder is als ik naar buiten moet, en zeker voor de terugkomst.

Aankomst bij Schiphol ging goed, Kitty opgezocht was ff zoeken ze had geen roos tussen haar tanden
Gelukkig herkende ik haar snel, door de douane tip als je betast wil worden doe je zakdoek in een broekzak.., ik was dat wederom vergeten. Daarna samen een broodje gegeten , ff voor de duidelijkheid... 2 kopjes thee, 2flesjes water, 2 broodjes 26,50 waarvan de twee mini broodjes samen 13,90 waren.... tel uit je winst. Maar we zeuren niet we zijn op vakantie. Daarna ontdekten we dat onze vlucht  vertraging heeft van 120  minuten.... niet erg, er is mist boven Lissabon en we hebben vakantie tenslotte. 

Alles ging daarna erg snel, de kaartjes voor de metro, de transfer en bij het hotel, een prachtige hotel met heel veel kruip en sluip door gsngentjes. Genieten. Mooie kamer ook groot, ruim en een breed eenpersoonsbed, erg lekker.

We zijn even ergens gaan eten, een zgn starter een risotto mrt asperges en champins met kaas geweldig lekker maar ook meer dan genoeg. Daarna lekker door de stad gedwaald waar we zitten het is prachtig, mooie bijzondere gebouwen, een boeken winkel cafĂ©, een prachtige restaurant uit 1905, nog steeds ik oude staat, kortom echt gaaf en genieten. En we zijn er heel nog maar heel kort 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten