zaterdag 10 maart 2018

Bruintje Beer




In het kader van heel Nederland doet zijn er allerlei activiteiten die Nederland dan doet in het kader. Van vrijwilligerswerk.  Bij mij op school gaan de leerlingen dan per klas een activiteit doen waarbij ze soms mensen helpen met koffie en thee schenken in verzorgingstehuizen, soms gaan ze iets schoonmaken, helpen met dingen repareren etc. Mijn leerlingen doen dat met plezier en hebben er ook vreselijk veel lol in.

Mijn moeder vertelde me een paar weken geleden dat ze bij een avond was voor vrijwilligers, zij heeft inmiddels een bingo opgezet voor ouderen in de plaats waar ze woont, dus zij mocht ook daar zijn. Mijn moeder van 83 is nooit ergens vies van, heeft energie voor tien en pakt dus veel op en aan. Ze kijkt, bedenkt, denkt verder en pakt het aan. Zij is geen vrouw die op haar stoel zit te dommelen maar ze gaat over in de actie modes.

Toen mijn vader overleed, was ze heel beslist ik ga het leven omarmen en genieten dat ik een prachtig huwelijk heb gehad met een geweldige man,  ik ga het leven vieren. Medelijden met mezelf heeft totaal geen nut. Natuurlijk mis ik pa maar dat wil niet zeggen dat ik niet mag en kan genieten.

Het mooie is dat ze natuurlijk haar dipjes heeft maar ze is actief. Zo dus ook vrijdag. Op de avond werd gezegd dat er dingen moesten gebeuren om het dorp waar ze woont  waaronder het wassen van Bruintje Beer. een standbeeld in dat dorp. Dus mijn moeder met haar 83 jaar zegt meteen dat wil ik doen, ik heb nog nooit een beer gewassen dus dat ga ik doen. Ze heeft meteen een vriendin gevraagd om mee te helpen, en die zei eerst.... mens je bent gek, maar mijn moeder zegt dan heel eenvoudig beter gek dan saai.. en zegt kom we gaan dit doen. Jij mag de onderkant van de beer en ik doe de bovenkant.


Ik had er verder niet meer over nagedacht of bij stil gestaan maar ineens kreeg ik dus vrijdag een hele serie foto's van mijn moeder in actie.. Ze stond inderdaad in haar dorp het standbeeld van Bruintje beer schoon te maken met het er omheen gelegen terein.

Kortom mijn moeder dat is me er eentje...



 mijn moeder hier in haar gestreepte trui en blauwe handschoenen

hier had ze nog haar jas aan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten