woensdag 23 augustus 2017

oneliners (2014-31)


  Het probleem is het probleem niet,
Het probleem is je houding tegenover
het probleem. Snap je?
(Capitain Jack Sparrow)

Huishoudelijke tip: met alcohol kan je
alles bewaren, behalve geheimen.
( Gerrit Komrij)

Kinderen zeggen wat ze aan het doen zijn,
grijsaards wat ze gedaan hebben,
en dwazen wat ze zouden willen doen.
( Axel Oxenstierna)

Veel mensen  vinden dat ze denken als ze alleen
maar hun vooroordelen iets anders rangschikken.
( William James)

Een ambtenaar is iemand die voor hij
een dossier vernietigd er een kopie van maakt
(auteur onbekend)

Als je de waarheid spreekt heb je een oneindige macht
die je steunt. Als dat nalaat heb je een oneindige macht
die je tegenwerkt,
(Charles Geore, gordon)

Mijn filosofie heeft me niets geleerd,
maar veel bespaard.
( Immanuel Kant)

De beste  geur is die van brood,
de beste smaak is die van zout en de
beste liefde is die van kinderen.
(Graham, Greene)

Literatuur is pas literatuur als de auteur
de tekst ook niet helemaal begrijpt.
( K. Gyurgyi)

Toen ik veertien was, was ik op mijn oudst.
Sindsdien ben ik alleen maar jonger geworden.
(Shirley Temple)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten