zondag 27 september 2015

zomaar een zondag... alhoewel


De wekker ging, opstaan dus, geen punt, het is zondag, na een lange lummel dag van gisteren
heerlijk gegeten bij vriendin Kitty, vreselijk gelachen ook, dus het was een goede dag.
Vandaag kon ik dan aan de slag met de geselecteerde flarden door vriendin Kitty. Omdat het zoveel waren, ik echt niet kon kiezen, had ik haar gevraagd of zij er zelf 150 uit wilde zoeken die haar raakten, dit ook een beetje om zo haar te bedanken voor al het werk dat ze doet met het corrigeren van mijn bundels.

Ze had er 150 prachtige uitgezocht, wat uiteindelijk toch ietsje meer waren, of ik heb een aantal er niet goed tussenuit gehaald dat kan ook. 
 

 Dus toen ik opstond ben ik meteen begonnen met de niet geselecteerden in een aparte map te zetten, zodat ik, zoals ik er nu naar kijk ook de bundel voor 2017 klaar heb, namelijk "Als het hek sluit "deel 2. Ik heb tenslotte genoeg bundels over afscheid nemen, over rouwverwerking, met teksten die zouden gebruikt kunnen worden om mensen te herdenken, voor op een rouwkaart etc, dus er is genoeg nog te doen.

Ik was zo verdiept in mijn werk dat ik bijna de tijd vergat voor mijn crossfitnessles, en die wil ik echt niet missen vandaag. Achteraf misschien wel beter geweest, maar goed het is nu niet anders.

Dus ik op een drafje naar de auto om op tijd aanwezig te zijn bij de sportschool.
 

Gelukkig mochten we ook een kettlebell halen, en daar ben ik gek op, vind ik heerlijk, de kettlebellswing.

Ik was wat laat dus ik moest wel 16 kilo pakken om mee te gooien etc.
 maar dat is geen probleem voor mij inmiddels, dat doe ik al vaker. Kennelijk is er toch iets gebeurt door het vele sporten, heb ik meer kracht.
We begonnen met een circuitje, van 5 keer opdrukken, 10 keer buikspieren en daarna 15 squats, maar dan op een laag bankje komen, je moest met je billen dat bankje raken.. kortom in het begin doe je het nog zachtjes daarna laat je je  vallen, zeker bij ronde 10, ik denk dat ik morgen blauwe billen heb.

Daarna een kort circuitje, met veel materialen, drie stations en op elk station moest je drie oefeningen doen en dat  3 keer 7 minuten.. Het was heerlijk om te doen, zeker het blokje, buikspieren, rennen, opdrukken.

Het blokje van 15 airsquats, kettlebell swing. ( de dames 8 of 12 of 16, de mannen moesten minimaal 20, waarop ik dus even snel verzuchte.. gelukkig ben ik homo dus ik mag 16, waarop een oud leerling van mij in de lach schoot en meteen zei.. oh ik turn ook om..) en die ellendige burpys.. wat een ramp,

daarna nog een leuk setje van 12 lunches, 12 keer een bar met gewicht boven je hoofd, en met een bar en nu ben ik de naam vergeten maar het was zwaar, iets met onder je kin vanaf je heupen of zo.. Alles 12 keer bij alle setjes.. kortom het was pittig.

Bezweet en kapot naar huis om te zien dat er kennelijk mensen in onze flat wonen, die naast het af en toe urineren in het trappenhuis ook wilden kijken of het bordje met nooduitgang  brandgevaarlijk is.. dat is hij dus blijkt al


De hele middag ben ik lekker bezig geweest om de flarden die uitgezocht zijn in mijn bundel te plaatsen, en uiteindelijk bleken er toch 190 bladzijden te ontstaan.. waarop de twijfel toesloeg ik vind dit veel, dus er zullen ergens nog 40 weg moeten aan de andere kant.. ze zijn wel mooi en ook goed, dus even kijken wat de prijs gaat doen of ik wel of niet er 40  uit ga halen voor bundel 2 over afscheid nemen.

Maar het binnenwerk is zo goed als af, nog even door de bladzijden lopen of de nummering klopt, of de titels kloppen etc, en eventueel nog wat passende foto's plaatsen en dan kan hij naar de drukker, en over 14 dagen zal deze bundel dan het licht gaan zien.. zo spannend weer
 
dat lege huis dat thuis heet

op verjaardagen
zit ik er te zijn
zonder echt er bij te zijn
luister naar verhalen
die me niet raken
die me niet boeien
jij bent er immers niet
op de dagelijkse dagen
tijdens het werk
zit ik maar wat te doen
een lach op mijn gezicht
het leven gaat immers door
voor mij een overlevingskans
jij bent er immers niet
thuiskomst in het lege huis
dat thuis heet
het zijn muren
zonder een hart
zonder een ziel
jij bent er immers niet
(flard uit de bundel: Als het hek sluit)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten