zondag 20 september 2015

de mannen kwamen eten......

  
Gistermiddag rond 16.00 kwam vriend Frans al aan, hij was eerst even wezen schoppen en dwalen in Boskoop..., we zat net aan de sap en thee toen de bel ging en Christian en Rick kwamen er ook aan. Eerst natuurlijk heerlijk bij zitten te kletsen over koetjes en kalfjes en wat dikker koetjes en kalfjes, om uiteindelijk de komst van een theezakjesuitdruppelbakje, te vieren. Chris noemde het meteen een treefje. Een oud woord maar het dekt wel de lading eigenlijk. 

Als mensen komen eten vind ik het altijd leuk om te proberen de tafel toch net iets anders te dekken dan normaal, ik verzin iets en ga aan de slag. Gisteren dus ook Al heel vroeg had ik de foto;s gemaakt van het treefje om zo een menukaart te kunnen maken. Daarna, natuurlijk de tafel dekking, ik heb besloten om mijn spiegelplacemats maar weer eens te gebruiken, wat wel een klein nadeel heeft dat als je een beetje verkeerd zit je dus steeds naar jezelf zit te kijken als je eet. Je word je meteen heel bewust van het feit dat elk pondje door het mondje gaat. 


Het amuse bestond uit een koude tomaten soep, met een broodje erbij. Daarnaast stond er nog een grote schaal met diverse broodjes en smeersels zoals tappenade, knoflookboter en kruidenboter.




 Zoals ik al eerder schreef, de mannen houden van kleine porties, dit zijn dus niet de brandweermannen die ook wel een keertje komen eten, en die dan houden van hele grote porties, dus ik heb alles bescheiden gehouden.

Na de amuse  had ik iets nieuws uitgeprobeerd, een venkel kaas salade, kost geen werk maar, ondanks mijn twijfel was hij heerlijk, al vind ik het niet echt een gerecht wat je zo leuk kan opmaken, ik heb en poging gedaan maar het is inderdaad gewoon een kwak salade op het bord helaas.


 Na het voorgerecht, kwam de Mexicaanse schotel, met dank aan Kitty die mij het recept heeft gestuurd van het gerecht wat ze in Zwitserland heeft gekookt voor mij na een oud familierecept. Ik had alle ingrediënten gelukkig goed aangeschaft en het was heerlijk. Volgende keer, bedacht ik me moet ik wel zorgen dat ik geen gezouten machochips haal.
de extra die over de schotel gaan

 Als toetje had ik voor de mannen bedacht dat ze zelf hun toetje konden maken, ze kregen elk een klein pakje met een servet, daarin zat een kiwimesje, een spork en een aarbeienontkroner.  Ik heb dat ding nog nooit gebruikt, maar nu dus wel, wat een handig ding is dit.  De mannen mochten hun eigen toetje samenstellen, met diverse soorten fruit, ijs en slagroom. Vooral de slagroomspuit maakte indruk.
Na het eten had vriend Frans, een prachtige etagiere meegenomen met daarop heerlijke kleine gebakjes die daar op konden staan, die we dan bij de koffie en thee konden gebruiken, het was heerlijk en het was genieten met elkaar. 
Na deze uitvoerige maaltijd is natuurlijk ook even het balkon bekeken die een lichte lichtgevende vloer heeft, en waar ik voor de gezelligheid wat extra lichtjes had gemaakt zodat het balkon ook onderdeel is van het huis. 

Na het eten zijn we nog even heerlijk gaan zitten bij kletsen en om een uur of 12 ging men huiswaarts, ben ik snel nog even gaan opruimen,  natuurlijk wachten we even op elkaar of iedereen weer heelhuids thuis is komen rollen. en dat is gelukt..

Het was weer een heerlijke avond met vrienden en goed eten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten