donderdag 1 januari 2015

de eerste dag van het nieuwe jaar

Gisteravond met vrienden Frans, Christian, Rick en Ilona heerlijk het oude jaar uit gezeten. Om 16.00 werden we verwacht in het dorpje Leiderdorp, waar een prachtig gedekte tafel klaar stond, waar de gastheren druk in de weer waren geweest met van alles en nog wat om de avond zo goed mogelijk te laten verlopen. We hadden allemaal voor iets gezorgd aan eten. Rick had voor zijn verjaardag een kookboek gekregen en dus moest er meteen geprobeerd worden om daar door de mannen uitgezochte recepten te maken. Ilona mocht zorgen voor het brood en een salade met ingelegde citroen. Hoe ze het heeft gedaan ik weet het niet,, maar het was heerlijk het gerecht. Christian en Rick zorgden voor een gerecht met geroosterde aubergine en wintersalade met bulgur, bloemkool, witlof en heel granaatappelsiroop en granaatappelpitjes.. kortom het was een prachtig gedekte tafel met heerlijke bordjes eten. Als toetje kregen we de door de moeder van Frans, maar door Frans, op aanwijzingen van zijn moeder, gemaakte bitterkoekjes pudding. Daarnaast waren er voor de avond de boeren tappa's en nog veel meer. Mijn taak was het bakken van de oliebollen en tevens de rolletjes met echte slagroom, dus niet uit zo'n foute spuitbus maar gewoon een echte slagroom dosis. Daarnaast had ik voor een ieder een handwarmer gekocht, een wensballon en een partypopper.  Na het eten gingen we het spel "Ik hou van Holland"spelen met elkaar. Wat een geweldig leuk spel, wel een nadeel van het spel is, net als van het spel wie is de mol, dat je 9 setjes hebt met kaartjes, en als je ze gespeeld hebt kan je het eigenlijk niet meer spelen. Maar het was weer hilarisch. Voor we het wisten was het al 23.00 uur, tijd om de wensballonen op te laten, dit is altijd een mystiek moment, het raakt me dan weer, en weer ben ik stil en sta ik even stil bij de gedachten aan de mensen die ons ontvallen zijn, aan de mensen die juist nu zoveel te wensen hebben, maar wens ook stiekem een heel klein wensje voor mezelf. Daarna was het met elkaar lekker praten, voor je het weet is het dan 0.00, het nieuwe jaar begint,. Natuurlijk was er champagne, voor mij een heerlijk glas water, werd er druk gezoend, hebben we lekker voor het raam staan kijken naar het vuurwerk, hebben we ook nog even onze vuurfonteinen aangestoken, dat moest ook nog even,  daarna gewoon lekker nog wat gepraat onder het genot van appelflappen, van oliebollen, champagnebonbons etc. Om ongeveer kwart voor 2 zijn we huiswaarts gegaan. Nadat we natuurlijk uitvoerig afscheid hebben genomen van elkaar, elkaar een behouden vaart wensten onderweg en vertrokken naar een heerlijke avond met prachtige mensen die me zo dierbaar zijn, thuiskomen in een huis dat er nog staat, dat is ook altijd maar weer afwachten tenslotte. De nieuwe dagkalenders opgehangen in het toilet, eentje met spreuken, eentje met carfield, omdat ik die kat zo leuk vind en elke dag weer een glimlach krijg als ik de carfield strip op Facebook zie, gedeeld door Remco, dat ik me dit jaar daar maar eens een jaar aan ga wagen. Heerlijk nog nagenoten op de bank, even gewacht tot vriend Frans ook weer thuis was en daarna naar bed om op 1 januari te beginnen met weer het strakke dieet van 3 keer per dag eten en niet meer, en afgepast, de laatste maand waren er teveel lekkere dingen dus.. Tevens met vriendin Paulien afgesproken dat we deze maand geen nutteloze dingen mogen kopen bijv. de action geen kleding en schoenen etc, gewoon alleen bloemen, eten en drinken en lichaamsverzorginsproducten.Ben benieuwd of we geld overhouden. Kortom 2014 is prachtig afgesloten met heerlijke mensen en daar ook mee begonnen.. wat kan het jaar nog veel bieden..

 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten