zaterdag 24 januari 2015

opgeruimd

 
Het werd tijd, ik dacht ik wacht tot aan eind januari, als ik weer inkopen mag doen aan dingen die ik niet echt nodig heb, maar die zo leuk en handig zijn, maar het was klaar. Vanochtend begon het al, ik stond op, ik dacht nee he, ik moet werken, het is gek een open huis, je staat op, je denkt ik wil niet, maar dan ga je en voor je het weet, is het helemaal ideaal, is  het weer leuk en gezellig, zie je weer oud leerlingen die toch even weer naar hun schooltje komen kijken, het is feest. Het project wat ik samen met mijn collega Krista draaide was geweldig, we maakten de foto's we hadden lol en het schoot lekker op. We hebben in totaal 190 foto's gemaakt van kinderen en een paar verdwaalde docenten, het was gaaf om te doen. We gaan dit zeker volgend jaar er in houden.
De gang naar school was deze ochtend niet helemaal optimaal, het was glad, geen sneeuw maar ijzel, dat is zo onvoorspelbaar altijd, dus dat het is lastig ook om zo te rijden. Gelukkig heb ik winterbanden dus ik vond het niet zon probleem.   Bij aankomst, ging ik bijna onderuit toen ik uit de auto stapte het was glad voor de bejaardenwoningen waar mijn school bij in de buurt staat. Ik denk dat de gemeente denkt dat ze zo snellere doorstroming krijgen van de huizen. Snel mijn lokaal klaar gemaakt, alles weer mooi neergezet en daarna de personeelskamer in. We kregen gebak.. ik zal bekennen dat ik om 9 uur in de ochtend echt geen gebakje wil, dat is me te zoet en te veel.  Dus ik ben lekker naar mijn lokaal gegaan om te  beginnen en met collega Krista aan het werk. Het gekke is, je begint met zoveel tegen zin, maar dan zie ik de leerlingen, en ik ben om, het is klaar, ik geniet, ik plaag wat, ik daag wat uit, ik zie mijn leerling die komt helpen, geweldig goed zijn best doen, en zijn charme en uitstraling is uniek, hij pakt het op, laat kinderen lachen en maakt foto's helemaal gaaf. Prachtige foto's heeft hij gemaakt. Helemaal goud. Na het open huis, ben ik begonnen met het opruimen van mijn lokaal, dat ging lekker snel gelukkig, voor ik het wist was het af, was mijn lokaal geweldig leuk weer. Alles weer terug in de dozen, in de kasten en achter slot en grendel. Direct door naar de sportschool waar ik van Jurgen, een stagiaire  een privĂ© circuit kreeg. Dat was heerlijk, ik had niet zoveel zin in sporten maar toen ik er eenmaal was en ik dus helemaal er in zat, was het geweldig, Zo gelachen met die jongen.. wat een kanjer is dit ook. Na een uurtje te hebben gesport meteen door naar de tulpen boer, een stand aan de kant van de weg om de tulpen te halen, ik had mijn besluit genomen, de kerststerren gaan weg, ik ben ze zat, wat moet ik er nog mee, dus opzouten en weg die sterren. Was helemaal in de opruim modus, dus meteen ook alle kerstkaarten van de deur gehaald, die ook meteen maar weggeborgen en het is klaar, de kerst is nu echt over, en kom maar op met de lente... en Valentijn...  kan ik weer een hele dag hopen op een kaart van een geheime liefde.... is zo leuk altijd. Kortom mijn huis is weer goed en weer in eer hersteld. Daarnaast kreeg ik gisteren van mijn lieve vriendin Marijke, twee kaartjes voor de bios die ze had gewonnen bij de postcode loterij, en dat vind ik toch geweldig. Ik zag ze, werd blij en dacht meteen daar weet ik een uitstekende plek voor, een vriend van mij heeft het momenteel niet zo gemakkelijk, dus hem kan ik denk ik super blij maken met een leuke avond uit samen.
Hieronder een paar foto's die ik zo leuk vond deze week over de eerste sneeuw, vandaar
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten