donderdag 15 januari 2015

oneliners (2014-11)

 
Ik beaam geen woord wat u zegt,
maar ik zal het recht dat u hebt om het
te zeggen tot de dood
toe verdedigen
( Evelyn Beatrice Hall, en niet Voltaire
die men deze woorden toedicht)
 
Slechts twee dingen zijn oneindig-
het universum en de menselijke domheid,
en van die eerste ben ik niet zeker
(Albert einstein)
 
Ik geef goede raad altijd door.
Dat is het enige wat je ermee kunt doen.
Zelf heb je er nooit iets aan.
(Oscar Wilde)
 
Het beste advies dat ik ooit kreeg was op mijn
eenentwintigste verjaardag, toen mijn vader zei:
'Zoon hier is een miljoen dollar. Pas er goed op.'
(Larry Niven)
 
Popjournalistiek is: mensen die niet kunnen
schrijven interviewen mensen die niet kunnen praten
voor mensen die niet kunnen lezen.
(Frank Zappa)
 
Advies is waar we om vragen als we het antwoord
al kennen maar wilden dat dat niet zo was.
(Erica Jong)
 
ik ben alleen een biergeheelonthouder,
geen champagnegeheelonthouder
( George Bernhard Shaw)
 
ik drink maar twee keer per dag-
als ik dorst heb en als ik geen dorst heb.
(Brendan Behan)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten