donderdag 24 april 2014

waterige dag, vechtende ninjas in wording en een feestelijke avond

 
Vandaag was het weer project dag, de laatste twee groepen die ik moest doen, omdat morgen het ontbijt is met mijn klasje en daarna nog een uurtje werken aan het boekje, daarna is het nog les geven aan mijn leerlingen van de isk en dan is het juist vakantie.. heerlijk is dat toch in het onderwijs dat je maar 12 weken vakantie hebt op jaarbasis. Vandaag begon weer het project waterballet, en zoals altijd, en ik weet dat, begint het rustig en voor ik het door heb, word het een soort van water gevecht, de leerlingen worden drijfnat en vinden het leuk. Gelukkig is het weer goed dus ik heb niet te klagen. De kids die nog niet zijn geweest moeten na de meivakantie nog een keer dus ik hoop dan maar dat het weer dan weer goed is, dan kan ik het mooi afronden en hebben ze toch een leuke les gehad, waarin ze wel leerden creatief te denken en te werken met elkaar, en zo tot een mooie compositie te komen. Na mijn twee uurtjes les, was het tijd voor de workshop karate, ik ben hier erg voor omdat ik vind dat deze sport zo werkt vanuit je innerlijke kracht, vanuit je zijn, en zo mooi in beweging is, dat ik het graag wil zien en leren. Ik heb niet mee gedaan omdat ik dacht de kids vinden dat niet fijn, een docent die mee doet terwijl ze hard aan het oefenen zijn. Daarbij ik had ook niet mijn sportkleding mee dus ik kon niet. Wel heb ik genoten van onze gasten, zo gaaf hoe ze mee deden en hoe ze reageerden, geweldig gewoon. Daarnaast was het prachtig om te zien hoe veel verschil er is. de meest stoere binken vielen in het niets bij jongens waar je niets bij verwacht. heel bijzonder. Na deze happening had ik nog tijd over want het was om 13.00 afgelopen terwijl het zou duren tot 14.10 dus ik heb collega Martin even overvallen, en zag dat daar mijn coachklas zat die ik vervang, dus meteen de koe bij de horens gepakt, en gevraagd of ik even 3 leerlingen mee mocht nemen om boodschappen te doen voor de feestavond. Dat mocht gelukkig, kortom het ging lekker snel. De leerlingen en ik naar de Aldi en dan is het gaaf om te zien hoe ze het doen, hoe ze reageren, ze doen zo hun best en overleggen met elkaar over wat wel en wat niet etc, heerlijk vind ik dit. Daarna de leerlingen weer naar school gebracht, mijn lokaal op orde gemaakt voor de avond, en wezen sporten. Boodschappen doen, wat ook altijd moet, daarna thuis snel wat opknappen wat eten en dan door om een leerling op te halen van thuis, omdat hij niet alleen kan reizen met de bus, en ik er toch langs kom en zo onzie ik ook even zijn verzorgers. Voor mij geen punt voor hem leuk en het is gewoon goed. De avond zijn we begonnen met de film Retrace, en dat was een gouden greep, van een leerling omdat er steeds leuker dingen in zitten, de kids hebben zich uitstekend vermaakt, vonden het leuk om de film te zien en er werd dan ook behoorlijk veel gelachen. Daarna een uurtje disco en voor het eerst was het een groep waar de merendeel van danste dat was gaaf, twee leerlingen die gingen even de muziek doen voor mij op de macbook via you tube en zo vloog het om, Ik heb zitten te kijken en te observeren en het was gaaf met die gasten heerlijk gewoon. Ze zijn zo ongeremd soms en zo geweldig leuk bezig, heerlijk. Aan het einde van de avond samen opgeruimd, lokaal weer netjes en daarna mochten ze naar huis, ik heb weer mijn pupil naar huis gebracht, en hij komt steeds losser en verteld steeds meer, het gaat goed gelukkig, even keurig bij de deur afgezet zodat ik zeker wist dat hij thuis was, en toen heerlijk naar huis na een mooie, lange en zinvolle en zeker voor herhaling vatbare dag





 waterballet
oefenen karate


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten