donderdag 3 april 2014

soms begrijp ik iets niet helemaal


Het volgende blogje kan bij heel veel mensen een brok in het verkeerde keelgat schieten dat begrijp ik, maar toch, geloof me ik ben een ware dierenvriend en ik heb jaren voor mijn twee katten met liefde gezorgd. De tijden dat ik minder rijk was, waren er soms weken dat ik droog brood had omdat ik vond dat de katten niet hadden gekozen voor deze situatie en zij moesten goed eten van mij. Natuurlijk heb ik ook nooit overwogen om ze weg te doen, ze te laten inslapen en noem maar op, ik hield van ze alsof het mijn kinderen waren. Natuurlijk is het heel erg dat er in Nederland heel veel verborgen armoede is, natuurlijk begrijp ik ook wel dat als je de dieren hebt, en als je ineens zonder baan zit, dat je dan niet je dieren weg wilt doen. Natuurlijk begrijp ik ook dat je dan er alles aandoet om deze dieren te verzorgen en ze een goed leven wilt geven. Logisch en totaal niet vreemd voor mij om eerlijk te zijn. Ik begrijp het helemaal en vind het ook normaal, wat ik echter niet begrijp is dat als je  met weinig kan leven, je weinig geld hebt, je eten moet krijgen van de voedselbank, en geen geld hebt om eigenlijk je 4 honden, 3 katten 6 kanaries en hamster te voorzien van eten, dat je dan als ineens 1 van je honden gaat slapen voor altijd, je ineens dan toch maar weer een nieuwe neemt.. Dit begrijp ik niet, ik denk namelijk dat als je zo weinig geld hebt je misschien stiekem wel blij bent dat je even wat meer ruimte hebt om voor de andere overgebleven dieren te zorgen, en er meer eten is ineens. Dat lijkt me niet verkeerd en ik zal de laatste zijn die zegt dat het anders zou moeten. Toch was ik verbaasd toen ik bovenstaande krantenkop zag in de spits, ik was erg verbaasd en nog meer verbaasd omdat ik daarna een hele pagina vullend artikel las in de spits over hoeveel armoede er zit onder mensen die dieren hebben en dat ze dus bij de voedselbank voor dieren , ik denk dat dit een actie is van de partij voor dieren, eten kunnen halen voor hun trouwe metgezel(len). Ik begrijp het wel, maar toch zet ik er mijn vraagtekens bij, zoals ik al eerder deed hier ergens, omdat ik niet begrijp dat als je van heel weinig moet leven je toch nog een extra huisdier neemt terwijl je er al tig hebt, ik denk dat als je verstandig bent, je met weinig geld moet rondkomen, je je misschien moet beperken tot 1 huisdier en dat je dat dier gewoon alle aandacht en liefde moet geven en ook voor jezelf moet zorgen omdat dit dier van jou afhankelijk is.. en laten we wel wezen, de voedselbank is een prima initiatief dat vind ik erg maar om met de woorden te spreken van een van de gebruikers, wat moet je met 1 aardappel en 20 toetjes die je in je eentje moet op eten.. dat is ook niet alles...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten