zaterdag 12 april 2014

Putting it Together (theater)


 
zaterdagavond met vriend Frans naar de voorstelling geweest Putting it together, in het schattige Capelle aan den Ijssel. De voorstelling begint erg orgineel en leuk, ik ben dan meteen in de ja stand, omdat het me aan het denken zet en in beweging brengt. Paul Groot opent het geheel op zijn eigen wijze en hij doet het goed. Ik moet vriend Frans nageven dat hij wel heel veel hetzelfde doet, en als je er op let zie je inderdaad de overdreven articulatiemond, je ziet de types die hij heel graag speelt en het is op een gegeven moment een beetje storend, mede omdat hij dat niet nodig heeft om zo te spelen.
De show is een samenstelling van liedjes van Stephen Sondheim, juist die.. misschien zegt Send in the clowns genoeg... dat ken ik wel namelijk de rest kende ik niet. Gelukkig is vriend Frans altijd helemaal op de hoogte en kon mij haarfijn vertellen welke liedjes zijn gezongen door welke artiesten, niet allemaal natuurlijk maar wel veel. De show word met name gedragen door Paul Groot, Esther Maas, al doen Brigitte Heitzer en Matthias Quadekker ook een behoorlijke goede bijdrage, teleurstellend is de zang kwaliteit en verstaanbaarheid van Porgy Franssen, omdat hij het soms niet kan, soms er net naast lijkt te zitten en zijn stem niet krachtig genoeg is. Het is altijd zo jammer dat een voorstelling zo goed is als de slechtste acteur, en in dit geval is dat helaas Porgy,. Ik heb echt mijn best gedaan om hem oprecht een kans te geven maar helaas ik vond hem gewoon niet zo goed als de rest. Het kwam ook op mij over alsof hij het eng vond om te zingen. Ik vraag me dan af waarom iemand mee gaat doen in een stuk waarin eigenlijk alleen maar gezongen gaat worden, en ook dat niemand tegen het castingsburo heeft gezegd dat ze hem niet moeten sturen, of hem niet willen. Heel bijzonder al denk ik dat er wel mensen op zijn naam afkomen. De zaal in Capelle was echter angstvallig leeg,  en in de pauze gingen een aantal mensen zelfs weg. Kortom het is een voorstelling voor liefhebbers van dit soort liedjes en het verhaal is flinterdun en niet altijd even duidelijk, maar ik heb wel genoten zeker als het duet lied komt van Esther met Brigitte, het vrouwenvenijn wat dan naar boven komt. geweldig.. een aanbod om wat te drinken, begint met een glas wijn, kopje thee, sinas om dan te eindigen met glorix.. en meer van dit soort leuke spitsvondigheden.
De avond uit was geweldig leuk zoals altijd de voorstelling was niet helemaal wat ik had gehoopt maar toch weer een aangename avond gehad in goed gezelschap.
 

 
 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten