dinsdag 29 april 2014

dit was dus de laatste keer..

 
Mensen die mij kennen, weten dat ik best sportief kan zijn en ben, mensen die mij beter kennen weten dat ik een gruwelijke hekel heb aan fietsen, dus dat ik vandaag een fiets te leen heb gevraagd is een unicum, Ik dacht namelijk een keer heel slim te zijn, lees goed , ik dacht slim te zijn, mijn auto moest voor een grote beurt en een apk naar de garage. De garage is vlak bij mijn sportschool dus is dat handig. Ik heb toen ik de afspraak heb gemaakt meteen gevraagd of ik een fiets kon lenen, en dat kon. Ik blij, en het is een overwinning hoor een fiets lenen, omdat ik zo anti fietsen ben, maar goed, de gedachte dat ik na het sporten terug naar de bus moest lopen en daarna nog een stuk naar huis, leek me een fiets niet zo verkeerd. Na het sporten 3 kwartier cardio en anderhalf liter water, achter de kiezen, begon ik aan het gebeuren, ik ging op de fiets naar huis. Eerst even goed bedacht hoe ik moest gaan rijden, omdat natuurlijk de mogelijkheden ineens legio gaan worden. Waar je niet met je auto kan komen kan nu dus wel met de fiets, dus enorm veel mogelijkheden...ik helemaal blij en in mijn sas. Het zadel nog even wat lager gezet, omdat het net iets te hoog was, met sporttas en met tas met alle belangrijke spullen, om de nek en gaan met die banaan, om meteen na de eerste 300 meter te merken dat het zadel scheef stond, dus dat recht gezet, daarna weer 300 meter verder en ontdekken dat hij nog steeds scheef stond met een afwijking naar de andere kant, en mensen die mij kennen weten dat ik slecht ben in het zien of iets recht is of niet, ik zie alles scheef. kortom na een aantal pogingen stond het zadel  recht, en ging ik op weg, om de meest kortste route te kiezen om zo thuis te geraken, opdracht 1 was al mislukt want ik kon helaas niet de weg nemen die ik wilde, maar goed via een omweg toch uitgekomen daar waar ik wilde zijn, dus al niet veel korter, ben ik net onder de hoogste burg van Alphen, die wederom in de stijgers staat nadat hij 3 maanden niet kon worden gebruikt, wat ze toen hebben gedaan is mij nog steeds een raadsel, maar goed daar gaat het niet om. Vliegt mijn ketting eraf, kortom wat nu, de kettingkast, en dat is natuurlijk heel slim, dan kan hij niet er af worden gehaald zit vast met schroefjes, dus de ketting er op leggen dat gaat niet. Ik heb altijd veel dingen bij me maar ja geen schroevendraaier, dus nadenken en besluiten als ik doorloop naar huis, dan schiet dat niet op, omdat ik dan thuis alsnog de ketting erom moet leggen, terug gaan en dan terug met de bus is het meest logische om te bedenken, dus ik ben weer terug gelopen via allerlei omwegen met een blaas die riep dat hij echt leeg moest. Bij de eerste de beste plek waar ik dacht dat het kon ben ik maar eens mezelf te buiten gegaan en daar heerlijk geplast. daarna door naar de garage, een wandeling van ongeveer een half uur. Ik heb uit volle borst Andre hazes zijn Dit is dus de laatste keer,.. gezongen. Bij aankomst bij de garage, keken ze nogal verbaasd dat ik er weer was, maar toen ik zei dat de ketting eraf lag, keken ze nog gekker dat kon kennelijk niet. ik mocht nog een fiets lenen, maar ik ben niet gek, dat is het noodlot tarten, en dat had ik al genoeg gedaan, dus ik heb vriendelijk bedankt en ben maar gaan lopen naar de bushalte. Je moet wat tenslotte in je leven. Bij de bus aangekomen was hij net weg en kon ik een half uur gaan wachten, ook zo niet mijn ding, dus ik dacht ik loop wel even door naar de volgende halte, is natuurlijk een domme gedacht omdat je dan zeker weet dat hij dan ook niet meteen komt, kortom ik ben maar doorgelopen naar huis, onderweg de obstakels genomen bij de brug dat je als voetganger ineens langs plekken komt die je niet kent dus dat is bijzonder. Bij thuiskomst snel de boodschappen gehaald en wachten op het telefoontje tot de auto klaar is en dan kan het hele spektacel weer opnieuw beginnen, maar ik denk dat ik het nu slimmer ga doen, ik pak toch maar de bus. Inmiddels heeft de garage gebeld en de kosten vallen erg mee, dus ik heb een goede auto.. ik ben blij  en dodelijk vermoeid..
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten