zondag 6 april 2014

Amsterdam Scheepsvaartmuseum en Basta en Pasta

 
 
Vandaag was het de dag dat we met elkaar uit zouden gaan. De afspraak stond al heel lang, we zouden al in Februari maar ja toen ging ik ineens naar Rome dus het werd verzet. Vrijdagavond ben ik al naar vriend Frans gegaan om daar eerst samen heerlijk te kijken naar de late late lien show en om daarna daar te blijven slapen.  We hadden al afgesproken om vroeg op te staan en via rotterdam met mijn auto naar Amsterdam te gaan. Gelukkig ben ik snel en schiet ik aardig op altijd dus ik had geen haast. Ik was keurig om kwart voor 9 klaar voor het ontbijt en voor de gezellige ochtendpraat. Uiteindelijk konden we naar Amsterdam afreizen om half 10. Dus wij weg, de tom tom bleef maar roepen dat we moesten omkeren maar er was een vreselijke file dus dat hebben we niet gedaan, en uiteindelijk ging het goed Helaas maakte ik een heel klein foutje in Amsterdam en miste ik de afslag naar de arena dus helaas had ik door mijn schuld 6 minuten aan de vertraging van de 30 minuten toegevoegd, maar ach een kniesoor die er op let, maar ja het was fout ik geef het toe. Bij aankomst wij meteen naar de kaartjes automaat waar een lange rij stond dus we konden niet echt opschieten en daarna de metro in naar het Centraal Station om vandaar uit de benen te nemen om een kwartiertje te lopen naar het museum,  Frans is een kanjer in kaart lezen, dus daar brand ik mijn handen en vingers niet aan, (tenslotte verdwaal ik nog met de tom tom omdat ik niet luister) ik ben net als ieder andere ik zet de kaart naar mijn hand en dat schijnt niet te werken. Dus ik ben erg blij met de kennis van Frans, Vrolijk liepen we door een erg vaag stukje van Amsterdam, intussen kregen we al bericht van de vrienden Chris en Rick , dat ze al in het museum zaten achter een heerlijke bak koffie met paaseitje en wij liepen nog.. op een gegeven moment maakte ik de opmerking dat we volgens mij aan de verkeerde kant liepen, zeker omdat ik aan de overkant van het water het voc schip zag liggen, dus het was niet slim wat wij deden.. Frans zag het ook en dus we hebben doorgelopen totdat we eindelijk onder of over het water konden om aan de goede kant te komen. We hebben een behoorlijke tippel gemaakt en kwamen aan bij het museum waar natuurlijk eerst moest worden gegeten en thee en koffie gedronken. Dus wij bijpraten. We hadden wel het weekeinde uitgezocht van het museum weekeinde, dus ja we konden ondanks de prijs van de vriendenloterij er toch gratis in, dus dat was handig voor ons. De kaartjes zijn opgeborgen en gaan naar iemand toen met twee kinderen die vast wel een leuk dagje uit willen dat kan niet anders. Dit is zon mooi museum voor ook kinderen. We hebben ademloos door het museum gelopen, ik kan me er weinig bij voorstellen maar het is een heerlijk museum om te dwalen te zijn en te genieten voor zowel jong als oud. We hebben er dik 4 uur doorgebracht en de tijd vloog om, geweldig dit. Daarna zijn we wat gaan dwalen door Amsterdam, op zoek naar een terras, maar niet te vinden dus wij maar bij de Waag gaan zitten binnen, heerlijk gegeten en genoten van alles Verder dwalen naar het leidsche plein waar we mensen hebben gespot. Daarna verder dwalen op zoek naar een eet tentje, en we kwamen Basta en Pasta tegen of Pasta en Baste, daar wil ik vanaf wezen, maar ik weet wel dat het een aanrader is. We kwamen binnen en vonden het er wel erg vol uitzien, maar er was wel een tafel voor 4 over, dus wij zitten, en daar begon het feest, we konden een voorgerecht samenstellen bij de salade bar, of te wel de anti pasta, en konden kiezen uit 8 gerechten om daar drie van te geserveerd te krijgen, waar we dan allemaal iets van konden eten. De vegetarische keuken is niet vergeten dus dat was ook heerlijk. Terwijl we nog wat zaten te praten bleken we onbewust in een soort van zang restaurant te zijn gekomen waar het serverend personeel ook nog ging zingen, van alles en nog wat. Natuurlijk zijn ze niet allemaal even goed en sommigen zingen erg hard in de microfoon maar dat mocht de pret niet drukken van een gezellige avond en sfeer, het heeft toch wel iets zon restaurant. Kortom om 9 uur liepen we weer op straat te zwalken richting het station om daar  ieder ons weegs te gaan, Frans, Chris en Rick gingen met de trein richting huis ik met de metro naar Arena en dan met de auto verder naar huis.
Het was een heerlijke dag met een heerlijke afsluiting





 





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten