vrijdag 11 april 2014

de paashaas was weer de weg kwijt


 
Het is bijna Pasen en dus moet er weer iets bedacht worden met de isk kids. Elk jaar doe ik het weer, ik verstop twee grote eieren en daarna gooi ik over het hele plein heel veel kleine eitjes. De ene keer gooi ik wat meer, de andere keer wat minder en altijd is het weer leuk met die gasten omdat ze gaan zoeken. Het mooie vind ik altijd wel dat de kinderen die eerst wat weerstand hebben dan ineens enorm gaan genieten en het leuk gaan vinden. Lachen vind ik dat ook weer. Dit keer hadden Marieke en ik het slim aangepakt, omdat Marieke terwijl ik het spel uitlegde de eitjes ging verstoppen, en ze had weer mooie plekken gevonden. Bij de eerste groep was het geweldig dat een jongen uit Somalie het eerste grote ei vond en hij was blij, hij sprong een gat in de lucht. alsof hij een wereldbeker had gewonnen. Zo mooi vind ik dit dan en dat maakt me dan zo blij als iemand zo gaaf en zo goed en zo blij reageert. Ik geniet dan enorm, een ander leerling uit Somalie, die net in Nederland is vond de volgende, en die was ook helemaal verbaasd dat hij hem vond, maar zo blij  en zo gelukkig hier ook mee. Ik geniet van deze gasten en kan het zo enorm waarderen dat ze er zon lol in hebben en het leuk vinden. Heerlijk gewoon. Iedereen heeft natuurlijk eitjes gevonden en eerlijk werden ze verdeeld onder elkaar dat is zo mooi van deze groep kinderen dat doen ze dan gewoon. De tweede groep, de tweede jaars van de isk klas was in het begin wat minder enthousiast, en wilden niet en dan weer wel. De vraag komt meteen meneer ik ben geen kind, en dat begrijp ik ook wel, maar het is wel heerlijk voor ze om dit te doen. Als ze over de eerste schaamte heen zijn dan gaan ze ook echt los. dan gaan ze zoeken, en zeker naar de grote eieren omdat ze als ze die vinden een grote paashaas krijgen.  Marieke had bij de tweede groep de eieren zo goed verstopt dat ik ze niet kon vinden en de kinderen al helemaal niet. Geweldig vind ik dat dan ook weer. Ik moet er ook om lachen om eerlijk te zijn.
Uiteindelijk hen de tweede jaars groep een dik uur gezocht en uiteindelijk moest Marieke gehaald worden omdat we de eieren niet konden vinden, en toen hebben we maar in de groep gedobbeld, diegene die een 6 gooide maakte een kans. Het eerst ei werd gevonden door een jongen uit Afganistan en die was ook zo vreselijk blij. De tweede werd door het loten gewonnen door een jongen uit Hongarije. Men zegt heel vaak dat ik me er gemakkelijk vanaf maak met mijn lessen, maar dat is zeker niet zo, omdat ik toch zie wat dit voor de kinderen doet. Aan het einde van de les heb ik ze allemaal een eitje gegeven die ze konden ophangen waar ze willen in huis , zo heb ik ze toch een stukje cultuur meegegeven uit Nederland en ook ze konden weer even kind zijn wat natuurlijk ook heerlijk is
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten