zaterdag 11 januari 2014

Voor Ramses (flard en meer)

 
De tranen over zijn gezicht
 
Voor Ramses
 
Mijn ster
 
 
 
aanbeden door mij
die zong zoals niemand
het leven heeft bezongen
die is zoals ik denk te zijn
zijn leven
zijn verdriet
zijn hartstocht
alles gevangen
in menig lied
ineens
is het einde er
zijn tijd is voorbij
aan zijn piano
zingt hij nog eenmaal
het lied
over de stilte
in Amsterdam
de tranen over zijn gezicht
omdat hij niemand
tegenkwam
 
 
Ooit heel heel lang geleden deze flard geschreven, omdat ik vond dat het moest, en omdat het toen kon. Deze flard uit mijn allereerste bundel "Doe jij het licht uit? " is nooit verder gekomen dan die bundel, maar dat is ook goed, daar hoorde de flard ook . Al maanden verheug ik me op deze serie, ik ben gek van Ramses, hij zingt zo mooi en bijzonder over het leven. ik heb het niet over de liedjes met Liesbeth of zijn hits maar juist de liedjes die iets minder bekend lijken te zijn.
Ik zit vanavond klaar voor deze nieuwe serie en de komende 4 weken ben ik op zaterdagavond niet meer aanspreekbaar. Ik ga me onderdompelen in Ramses. De tv serie.
Hieronder wat leuke liedjes van Ramses omdat ik ze zo mooi vind. En ja ook Pastoral met Liesbeth die onlosmakelijk met hem verbonden is..
 
 
dit lied is zo voor mij en zo herkenbaar
 
speciaal voor vriend Frans, omdat we als we samen zijn dit nummer horen, bij beiden de tranen over de wangen stromen
 
(uit de film over Ramses, ik heb zo gehuild bij dit fragment, de totale eenzaamheid van hem )
 
Dit lied zoveel gedraaid na de zoveelste gebroken hart, dat het altijd de troost gaf aan mij
 
en zo zijn er nog veel mooie liedjes die ik niet meer ga noemen nu maar die er zijn.. zo mooi van deze man.. hij heeft een prachtig repetoire achter gelaten.
 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten