zaterdag 18 januari 2014

een open hart

Ach het is elk jaar weer, een terugkomende activiteit, de ene keer heb ik meer zin dan de andere keer, maar altijd weet ik als ik er ben is het weer leuk. Heerlijk is het om de leerlingen te zien die komen helpen, een praatje te maken met de ouders die komen, wat te stoeien met de gasten van ons, kortom het is leuk. Dit jaar gingen we een nieuw concept proberen, we wilden af van de informatieavond voor de ouders op maandag, met workshops voor de kinderen, en dan zaterdag open huis zodat iedereen nog een keer kon komen. Het was voor velen, incluis mij, nogal onwennig, omdat het doorbreken van een patroon, toch wel even je op een ander been zet. Aan de ene kant, is dit wel zo eerlijk omdat nu elke docent er twee keer moet zijn om te helpen, en niet een klein select groepje 2 keer omdat ze de workshop voorbereiden en geven en op het open huis nog een keer er is. Aan de andere kant, is dit toch ook wel voorzien van de grote vraag "Wat levert ons dit op?" Op die laatste vraag zullen we het antwoord krijgen rond april, dus dat is afwachten.  Zoals altijd hebben we ons met man en macht ingezet om onze school toch goed te promoten en de nodige goede dingen te laten zien van onze school. De activiteit die ik al jaren deed met een open lesje, werd op verzoek omgezet naar een andere activiteit. We zouden met een groen scherm gaan werken, om de leerlingen een foto te laten maken, met een vlag of logo van het groen hart leerpark, en daarna zouden we er een achtergrondje achter maken, deze foto printen en dan mee geven. Prima idee, maar niet uitvoerbaar omdat de app van de i-pad niet werkt. Dus op het laatste moment moest ik iets anders bedenken. Helaas was het nu niet meer mogelijk om mijn gewone programma te draaien, dus in overleg met mijn unitleidster werd besloten dat ik bij de zorg zou komen te staan om daar de trainingen te laten zien en over te vertellen. Prima oplossing, alleen jammer dat mijn vak drama dus niet in het zicht is dit keer. Volgend jaar zal ik dit zo wie zo anders aanpakken. Druk mijn tafel in te richten met de spullen voor  de avond. Mijn lokaalwas dicht en bleef dicht, ik stond bij de zorg, wat prima is al ik ben dan niet op mijn best om te praten met ouders. Zet mij in mijn lokaal , laat mij les geven en genieten van de kids wat ze doen, maar als  tijdelijke oplossing voor dit jaar was het  prima. Volgend jaar ga ik toch weer mijn ding doen omdat ik belangrijk vind dat de leerlingen en de ouders zien wat ik doe en ook hoe leuk de leerlingen dit vinden om te doen. De  vrijdagavond en de zaterdag waren  prima bezocht, en we horen heel veel positieve verhalen over onze school en de meeste leerlingen zien het helemaal al zitten, dus ik hoop dat het zijn vruchten afwerpt en dat we volgend jaar weer een mooi groot aantal leerlingen hebben die komen en weer kunnen genieten van onze school, wat echt waar een prachtige school is waar veel gebeurt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten