zaterdag 4 januari 2014

Eten voor een brandweerauto....

 
Nadat ik gisteren een vreselijk filmpje had gezien hoe men soms met Homo's omgaan in sommige landen, waar men kennelijk nog mensen mag vermoorden, doodschoppen en slaan omdat men gewoon houd van iemand van het zelfde geslacht, kan de tegenstelling niet groter zijn dan nu. Vandaag, stond al maanden in de planning,  een winterbuffet om de brandweerauto van Buurman - Buurman, naar Gambia te kunnen laten gaan. We kregen een uitnodiging om er te zijn, en wie ben ik om dan nee te zeggen. Mijn grootste angst was wel dat ik als vegetarier niet aan mijn trekken zou komen, omdat erwtensoep, altijd vol zit met vlees, en ook de hutspot vaak vol zit met spekjes of andere dingen die ik niet eet. Er was mij al uitvoerig beloofd dat er voor mij speciaal gekookt zou worden... Ik hoorde later dat de kok 30 eieren wilde gebruiken maar dat is niet doorgegaan gelukkig. Er waren drie heerlijke gerechten voor mij, stampot zuurkool, hutspot en stampotboerenkool. Alles even lekker en heerlijk, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
Om 15.00 heb ik vriendin Ankie gehaald om daarna vriendin Trudy op te pikken bij de bushalte, zodat we samen naar Naaldwijk konden afreizen om daar onze opwachting te maken als natuurlijk belangrijke gasten van het feest. Het voelt een beetje voor mij als een soort van liefdadigheids feestje waar je dus moet worden gezien om er bij te mogen horen. Dus in mijn beste kleding, en mijn leukste haardracht, tevens met mijn meest opvallende schoenen de tocht ondernomen om als zeer gewaardeerde gast welkom te zijn op een feestje wat bijzonder is. Bij aankomst hadden we wat hilariteit om een auto voor ons, die echt niet begreep waar en hoe te parkeren, met als gevolg dat hij dus inderdaad dwars stond en zo de heg in reed. Wij natuurlijk meteen helemaal in een scheur. Daarna wij parkeren en naar het feestgebouw, enige verwarring omdat ik niet op de lijst stond, maar zoals het hoort ben ik als graag gezien gast welkom en kon ik naar binnen. We hebben meteen een leuke tafel ingepikt met z'n drieeën en lekker zitten te kletsen en te praten. Er was een koor wat liedjes life ten gehore bracht, en laat ik het zo zeggen, ze deden aandoenlijk hun best en smaken verschillen. Daarna was er een pre veiling, daar kon je bieden op dingen die je wilde kopen, ik heb niet geboden, omdat ik er toch niet echt leuke dingen bij vond. Het eten was perfect en tijdens het eten was er een beatels cover band wat wel aangenaam was, om naar te luisteren tijdens het eten. Na het eten zijn we maar vertrokken voor de tweede veilig ronde omdat we toch ook wel het een beetje zat waren met elkaar, het gezelschap is goed en leuk, maar op een gegeven moment is het wel klaar. Aangekomen bij de auto bleek opa uit de heg te zijn gekomen en zijn auto was weg. ik heb wel drie rondjes om de auto gelopen om te zien dat er inderdaad niets aan de hand is dus dat scheelt al een hoop. Om 21.00 sloot ik de deur van mijn huis en was ik binnen na een leuke avond met winterbuffet.
 
 
 
 


de uitnodiging

voorbereiding voor de hutspotten
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten