woensdag 1 januari 2014

Arnhem

 
Vrijdag na de kerst was de dag dat Susan en ik hadden afgesproken om maar weer eens gezellig te winkelen in Arnhem. Eerlijk gezegd is Susan leuk, is shoppen leuk, is samen kletsen leuk, en als de stad dan ook nog leuk is dan is het een top dag. Hoef je niets voor te doen, alleen maar hopen en wachten en genieten tot het zover is, dat heb ik zeker gedaan, heerlijk genoten van de het er al naar toe kunnen gaan. Verschrikkelijk vroeg stond ik al op het perron, terwijl ik zo bewust dit keer had geprobeerd om niet te vroeg van huis te gaan, om zo te voorkomen dat ik voor jan doedel op het perron zou staan maar ja dat is dus niet gelukt. Heb er inderdaad nog 20 minuten staan te genieten van het concert van mijn tanden die vreselijk tekeer gingen door de winterkou. Eindelijk kwam de trein, en die ging meteen weg. Nu blijkt dat de NS niet alleen andere tijden aanneemt bij de verandering van de dienstrooster maar ook dat ze andere perrons nemen én dat ze ook nog besluiten om de trein zo ver mogelijk door te laten rijden zodat je als je voorin zit, je dus achteraan eindigt. Als je dit niet weet, zoals ondergetekende, heb je dus de kans dat je je aansluiting mist omdat je dus te ver moet lopen en mag wachten. Kortom het is weer eens bewezen dat de NS voor niets staat. Dus meteen ver weg staat.
Gelukkig heb ik als regel ik ga niet rennen en als ik te laat ben, voor de tram, de bus, de metro of wat dan ook, pak ik wel de volgende. Dit is trouwens erg relaxt reizen .  Tenslotte is het zo dat als je ergens te laat aankomt en je zegt.. De trein zat tegen of had vertraging, dan knikt iedereen tegenwoordig begrijpend en je krijgt meteen koffie en koekjes, omdat men uit ervaring weet dat dit eigenlijk altijd gebeurt, ook al ga je eerder weg van huis, de trein verzint altijd iets om toch te laat te komen.Uiteindelijk ben ik met mijn gewone gang toch op tijd op het perron beland waar de trein stond voor het vervolg traject. Tijdens de reis flink wat af geappt. en dus de plek en de afspraak bij het toilet was al geregeld voordat we elkaar zagen. Onze blazen zijn erg braaf, maar door de grote hoeveelheden water en thee dat in de ochtend er in is gegaan wil deze ook wel heel snel graag naar een andere plek. Na het toilet bezoek samen verder naar de stad, en ik geniet enorm altijd van de stad, de dingen die er gebeuren, wat je kan zien en vooral van de mensen. Ik moet zeggen ik heb me erg ingehouden, alleen een paar handschoenen bij de h en m, en wat dingetjes bij de Tiger.. dat is verslavend en altijd leuke dingen. Daarna nog wat reisboeken gekocht over de steden waar ik toch eens heen wil, Rome, Istanbul en Florance, en inmiddels met Susan afgesproken dat we proberen in de mei vakantie naar Florance te gaan,  ( is dus rome in het voorjaar, dus Parijs in de mei vakantie denk ik) is het nog niet zo warm en is het ook leuk denk ik. De hele dag lopen sjouwen en praten totdat het 5 uur was, ik de trein terug nam naar huis om langs de media markt te gaan om een nieuwe computer te halen, de mijne had het begeven dus ik moest wel. Wat een gedoe is dat nog, zeker nu je een aangeklede versie krijgt van de media markt met niets er op aan spullen, dus alles los erbij kopen. Na een hele avond puzzelen en dingen te hebben gedownload ontdekte ik helaas dat ik een virus had die ook niet zomaar weg te werken was dus ja.. de volgende dag alles er weer af en weer vrolijk op nieuw begonnen..
ik moet zeggen ben blij, baal wel dat ik zoveel adressen kwijt ben van mijn contactpersonen op de mail, maar goed die lezen dit en sturen me beslist alsnog hun adres dat kan niet anders..
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten