zaterdag 7 september 2013

de voet is on tour op de solex

 
Vandaag hadden we een uitje met de Lotuskring van Poeldijk, van de 24 mensen waren er een heel stel, helaas niet allemaal maar die hadden zelf goede redenen om  niet te komen en dat is ook prima, maar ze hebben wel wat gemist. Het is natuurlijk in het begin wat onwennig. We moesten onze auto neerzetten op het grasveld, en aangezien ik toch wel erg goed ben om iets niet te begrijpen stond mijn auto weer eens dwars op alle andere autos, ik was de eerste op het veld.. en daarna de anderen, en ik zet meteen mijn auto verkeerd.. de bijnaam dwarsligger werd al meteen gelanceerd.. en ik weet het, het gaat nooit normaal met mij en in mijn leventje gelukkig. Soms denk ik wel eens ging het maar zoals bij anderen, gewoon normaal, geen gekke dingen, begreep ik maar alles wat ze zeggen, maar op de een of andere manier ben ik altijd de persoon die het net weer anders doet. Vaak de persoon in een ijsberenpak op een verkleed party, terwijl de dresscode zomers en heet is.. ik lees die dingen verkeerd en zit dan de hele avond te zweten in het verkeerd gekozen kostuum. Herinner me dat ik een feestje had op school met als thema Hollywood, kortom glitter en glamour, rode lopers en noem maar op maar nee hoor ik bedenk me weer en ja hoor ik kom als klokkenluider van de notre dame, incluis masker van hem en een bochel en oude kleding aan. Soms ga ik zo op in een thema zoals ooit het thema sprookjes, bedacht ik te gaan als kikkerprins, een groen pak zo gemaakt, een badmuts met kikkerkop op, een goudenbal om mijn nek, en nu komt het, zwemvliezen aan mijn voeten voor het kikkereffect.. gevolg de hele avond ongemakkelijk lopen en overal achter blijven haken, en de blaren op mijn voeten.. en maar zeggen nee hoor dit loopt geweldig lekker maar ondertussen.. Okey ik dwaal weer af, het gaat over het dagje uit met de groep. We hadden een uitnodiging om bij  'De tuinerij"
 
In het begin konden we wat ronddwalen door het gedeelte waar allemaal oude solexen staan en de meest bizare voorwerpen, prachtig, ook zag ik bij het aan komen rijden, mijn eerste auto staan, okey  niet de mijne maar wel de kleur en het model de renault 4, in blauw, ik weet nog dat ik hem little freedom heb genoemd, prachtige auto en wat reed dat ding lekker toen. Na wat ronddwalen tot iedereen er was,  door prachtig aangeklede ruimtes met dingen waar het museum van de 20ste eeuw jaloers op zal zijn, (zie fotos) konden we een jas uitzoeken die we mooi vonden met bijpassende muts helm, kortom we gingen in stijl op weg.
We hebben een prachtige tocht gemaakt door het westland met mooie stukken natuur en prachtige wegen, de tocht duurde  3 1/2 uur en geen moment heb ik me verveeld. Het was lastig praten met de anderen maar dat geef niet het was genieten en het samen zijn was helemaal goed. Onderweg twee keer gestopt om wat te drinken, je merkt dat je op een erg hard zadel zit dus de gevoelige delen werden toch wat minder enthousiast. Het steeds moeten gasgeven en het remmen zorgde ook voor de nodige ongemakken  maar dat went ook, het gaat over op een gegeven moment. Ik vond het helemaal geweldig  en vond het genieten, ik overweeg om ook maar een solex te kopen en daarmee naar school te gaan. wat een heerlijk ding en wat een heerlijk geluid maakt dat ding.  Na de rondtocht kwamen we terug bij het beginpunt en kon de bbq, beginnen, en voor het eerst vond ik het helemaal goed, omdat er niet overdadig veel vlees was, maar keurig afgemeten hoeveelheid, heerlijke salades, okey voor de vegetariĆ«r onder ons ( lees Harry) waren de salades niet echt geslaagd met kip zalm en tonijn. Maar dat vind ik dan geen punt, mede omdat ik geniet van het samen zijn met mensen, er was brood met kruidenboter, er was  4 stukken vega happen en dat is genoeg voor mij, en ik heb zitten genieten. Heb me wel als extraatje wat extra toetje toegeschoven, ben twee keer gaan opscheppen, omdat ik en de appelpunt met slagroom zo dapper heb weerstaan, dus mocht ik van mezelf de uitzondering op de regel een toetje eten.... en dat heb ik gedaan. heerlijk. Om half 9 werd het tijd om te stoppen en gingen we naar huis, wat is het heerlijk genieten zon dag op zon pracht locatie in  De Lier. Een aanrader voor alle feesten en partijen.. en voor een leuk dagje uit.
 
 


   


 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten