woensdag 28 februari 2018

Berlijn dag 4


Leftover dag

Zoals de titel al zegt we moesten nog wat dingen doen om
Het goed af te sluiten. We zijn begonnen met alles in te pakken, mijn koffer heeft iets meer gewicht denk ik dan hij had. Daarnaast was het suoer relaxt, eerst een
Beetje uitslapen, rustig inpakken, ontbijten en genieten.

We zijn begonnen om
De Gedächtniskirche te bewonderen met natuurlijk de kaarsjes te ontsteken, voor dierbaren en voor overleden dierbaren. Daarna hebben we als Japanners de op en af bus genomen. We wilden echt op en af maar aangezien het min20 is met gevoelstemperatuur -  30 zijn we lekker 2 uur blijven zitten en alles bekeken vanuit een warme bus. Zoals altijd kwam het eindpunt sneller dan we hoopten. Nog even getwijfeld of wel of niet uitstappen maar wel gedaan. De kadewe in gegaan als Berlijnmaagd moet je dat ook meemaken dus met alle roltrappen omhoog. In de wintertuin een heerlijk kopje thee gedronken om daarna met de lift naar beneden te gaan. Nog wat dwalen door de stad.... echt goed nagedacht of we echt allee hebben gezien. Echt beseffen dat dit de laatste dag is, samen alvast een warme maaltijd genomen, we weten niet of op het vliegveld iets warms te krijgen is,  daarna de koffers gehaald, afscheid genomen van de stad waar ik altijd me thuis voel, altijd welkom ben. De Bus genomen naar het vliegveld.

Daar aangekomen kregen we bericht dat onze vlucht gecanceld was, dus we zouden een nacht langer moeten blijven. Geen punt natuurlijk maar toch we wilden liever naar huis. Dus we hebben dit gevraagd, en nadat de dame achter de balie haar stress moment had gehad, kon ze een vlucht regelen via Wenen. Altijd leuk en zo kwamen we toch goed weer in Nederland.

En ja ik heb nog een koffer in Berlijn, dus als ik heimwee heb kan ik terug en ik weet dat ik in mei weer ga.... nieuwe dingen ontdekken en oude dingen omarmen....

Ik weet dat ik na de trip in mei weer een koffer vergeet in Berlijn .....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten