zondag 25 februari 2018

Berlijn dag 1

Had jullie al gezegd dat het vroeg was afgelopen zondag, zo niet, dan bij deze. Het voordeel volgens sommige mensen is dat je dan een lange dag hebt... dat klopt maar ook chronisch slaap te kort... dus tja het ene heft het andere niet op.

Er was even wat verwarring toen de menspeaker ons vertelde dat we gingen landen op Tempelhof.. dus er ontstond wat verwarring... waren we soms in het verkeerde vliegtuig gestapt, wat zou kunnen, of waren we ineens in een historische film beland over de luchtbrug naar Berlijn.... gelukkig bleek dit een versprek8ng van de menspeaker. De vlucht was aangenaam maar goed te doen. Aangezien ik nog steeds en verkouden hoofd heb, heb ik nog steeds last van mijn oren met het dalen... niet erg wel vervelend.

Zoals te verwachten valt is het in Duitsland het 1 en al duidelijk, structuur, orde en regelmaat. Ideaal, het is een land waar je zelden voor een verrassing komt te staan. Je komt aam, je koffer is er je kan gaan, alles snel efficiënt en perfect. Kortom gemakkelijk. Eerst naar het hotel, ideaal als oude bekende kreeg ik een prachtige kamer,met balkon en kon ik meteen de kamer op, ankie ook, dus ideaal. Alles uitpakken en meteen even genieten op de kamer.

Daarna de stad in, we wilden de Gedächtniskirche in maar die was gesloten, besef kwam pas later dat het zondag was dus alles gewoon dicht. Dus wij lopen door de stad.,
Na een tijdje wilden we met de metro naar potzdammerplatz. Terwijl ik sta te zoeken baar waar we zitten op de metroapp, vraag ik aan Ankie of zij ziet hoe dit station heet , met Eem stalen smoelwerk zegt ze Bahnsteig, dus ik type dit in. Niet te vinden dus ik kijk op en besef me dat overal achter dit woord ern getal staat..., het betekend dus spoor... ik ben er vol ingestapt deze grap van Ankie al weet ik niet zeker of het wel een grap was.


Uiteindelijk wisten we de naam uitgezocht en naar potzdam. Ik
Vond dat ankie hoe dan ook het Sony centum moest zien. Daar even rond gelopen om
Daarna door te gaan naar de Brandenburger tor, hotel Adler aan gedaan, daarna het Auswitch monument omdaarna naar de ost site gakerie te gaan, daar heerlijk gelopen en wat heerlijk om
Ook nieuw werk te zien daar. Onderweg kwam ik de witte muis tegen can de streetArt artist uit London, deze lag los, dus ik heb hemmeegeninen, iets unieks om te hebben,

Na deze galerie heb ik Ankie meegenomen langs een klein stukje streetArt  wat genieten was voor haar, zeker het bezoek aan de cultuurhistorische waar een bijzondere video tentoonstelling was, samen door een stukje Kreutzberg gelopen om daarna maar de hwvkisvhe hoge te gaan. Natuurlijk
Moest ankie ook de struikelstenen de yogi mannetjes zien, dezen zijn altijd unie lk,

Na een lange dsg 16 km in de benen zijn we richting huis ggssn. Eerst nog even
Ern oizza gegeten en daarna naa het hotel,,,, ik
Ben gesloopt 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten