dinsdag 3 februari 2015

onder de groene hemel


 
Vanavond met vriend Frans naar de theater voorstelling/ musical Onder de groene hemel geweest. Deze musical is geschreven over het leven van Boudewijn de Groot. Wie kent hem niet. De man die prachtige liedjes blijft zingen, die een mooie man blijft om te zien. Die in zijn shows prachtige liedjes zingt met mooie teksten... kortom een voorstelling om je vingers bij af te likken. Even dacht ik aan het begin van de avond, het is nat en koud en vrieskou.. dus het zal wel eens glad kunnen worden. Gelukkig gaf het KNMI de code geel, dat betekend volgens het KNMI gevaar, inmiddels weten we allemaal als het KNMI deze voorspelling doet dat we rustig de weg op kunnen gaan. Dus vol goede moed ben ik vertrokken naar vriend Frans, om naast een heerlijke avond  ook even te zien dat het goed gaat met good old Frans, en zijn verhalen te horen over zijn werk. Ik hoef me over Frans geen zorgen te maken, al zit hij wel veel in zijn hoofd te malen, wat logisch is, maar hij weet precies hoe en wat etc. dat maakt hem sterk. Maar terug naar de voorstelling. Het verhaal is simpel, het gaat eigenlijk over de tijd voordat Jimmy geboren is. (Jimmy uit het lied over de eenzame fietser). Aan de hand van liedjes word het verhaal verteld,  over het leven van Jimmy in een prachtig jaren 60 stijl. Tevens komen natuurlijk hoogtepunten voor uit de woelige jaren zestig zoals de kabouter partij, de witkar, de witte fietsen, Phil Bloom kortom prachtige dingen die veel herkenning geven. Het was ff lastig om in de voorstelling te komen omdat het toch ff wennen was, maar uiteindelijk werd ik wel gegrepen door de liedjes, die in een ander jasje zaten maar zo mooi. De uitvoering van "Verdronken vlinder" gezongen door een meisje wat eigenlijk zong over een gepleegde abortus, met een brok van emotie in haar stem, bracht me tot tranen.  Bij de sterfscène van de vader van Babbe, het prachtig gezongen lied onderweg, werd ineens heel anders..
 
 
ik vond het zo mooi gevonden bij de sterfscene.. geweldig en de zanger prachtige stem voor dit lied.
Het is een voorstelling die zeker gezien moet worden door Boudewijn fans.. en voor mensen met een groot hart voor het Nederlandse lied
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten