vrijdag 11 augustus 2023

The Rolling Stones ( tentoonstelling in Groninger museum)

Ach en zo gaat het in een vakantie. je plant een dagje Amsterdam om leuke dingen te doen en dan ineens zie je dat de tentoonstelling van de Rolling stones in Groningen is, die was er al een keer in de Corona tijdperk, maar toen kon ik er dus niet heen.. en het was achterlijk hoe moeilijk je er een kaartje voor kon krijgen... wel heb ik daardoor gemist dat het carillon in Groningen de nummers van The Stones daar werden gespeeld.. dus ik vond er een filmpje van  en dat was extra mooi, zie onderaan de blog,

Maar goed vriendin Ankie is ook gek van muziek dus ik dacht we kunnen naar Amsterdam gaan maar waarom pakken we niet de trein naar Groningen en gaan naar de tentoonstelling van de Stones om er extra te genieten.. en ook even door de stad te dwalen waar ik jaren heb gewoond, okey je bent uren onderweg maar ach dan kunnen we ook leuk bijpraten dat is ook wel zo lekker.

Achteraf was ik zeer blij dat we dit hadden besloten want in Amsterdam, en dat had ik kunnen weten is altijd het eerste weekeinde van Augustus de gay pride, dus die hebben we hierdoor mooi kunnen omzeilen.

Om 8.45 namen we de bus naar Schiphol om daarna met de trein naar Groningen te gaan, dus dat hadden we vond ik erg strak en erg goed geregeld. we zouden er dan rond 12.00 zijn. in de trein gingen we dan lunchen en na de tentoonstelling de stad in om daar dan lekker te dwalen en op een terras te zitten in hoeverre het weer dat toe zou laten.

daarna gingen we naar het museum, we waren veel te vroeg voor het tijdslot, maar dus eerst even het cafĂ© in waar we wat hebben gedronken. en we hadden veel bij te praten,  dus dat maakte het eigenlijk alleen maar beter

Eindelijk konden we de tentoonstelling in, in 1 woord het is een prachtige tentoonstelling al vond ik er wel heel veel ook over de instrumenten tentoongesteld, heel veel gitaren die gebruikt zijn, wat ik wel heel gaaf vond was de tentoongestelde kleding van de band leden, prachtig om te zien. en eigenlijk lijkt Mick een klein mannetje maar wat een energie heeft die man nog.

Nadat we alles hadden bekeken, nog wat kaartjes hadden gekocht heb ik Ankie de stad laten zien met mijn ogen, de plekken waar ik had gewoond, maar ook de prinsentuin waar we op een bankje hebben geluncht, onze eigen meegenomen lunch, ik had een salade die ook erg in de smaak viel bij de wespen.. tenminste bij eentje die kreeg geen genoeg van mij dat bleek wel, die ging maar achter mij aan.. dus uiteindelijk ben ik een heel eind verder op gaan staan om mijn salade te eten..  dat lukte..

daarna het forum op om over de stad heen te kijken, gelopen naar mijn eerste kamertje en mijn tweede kamertje, om daarna door het pepergasthuis te gaan lopen, waar ik ineens een hele andere uitgang ontdekte, toch leuk na zoveel jaren, Natuurlijk moest de grote markt ook bezocht worden en de drie gezusters waar we heerlijk thee met een appelpunt met karamelsaus en slagroom hebben gegeten, dus we hadden meteen genoeg een voor de hele dag.. dus we besloten om via de herenstraat naar het station te lopen, dan hadden we meteen alle straten gehad die op monopoly staan.. dus dan was Ankie up to date voor als ze ooit dat spel gaat spelen dan weet ze hoe de straten eruit zien.

Terwijl we naar het station liepen zagen we dat het begon te regenen, of het leek er op, dus we zijn flink gaan doorstappen om op tijd bij het station te komen, dat is gelukt..we waren mooi op tijd.. en hebben daar nog even in de stationshal gezeten voordat we naar onze trein gingen.

Het regende behoorlijk dus ik zei op een gegeven moment tegen Ankie, tikkie jij bent hem en ben naar de trein gerend..  helaas rende ze niet mee. jammer... dus ik ben nog steeds niet de tikker

De reis naar huis ging dit keer in 1x wel zo lekker in de eerste klas.. genieten.. en dat voor 1 euro meer, heerlijk .. we waren mooi op tijd thuis in Alphen na een heerlijke dag

Auke de Boer speelde op 20 nov. 2020 Stones nummers op het Carillon van d ‘ole Grieze Martinitoren in Groningen. Aanleiding was de tentoonstelling ‘Unzipped’ van The Rolling Stones in het Groninger Museum.