zondag 7 augustus 2022

sloopkogel

 

Inmiddels hebben we een koel nacht achter de rug, en dus slaap je beter. en dan haalt de moeheid je in.. omdat je weer een keer echt goed slaapt, niet zo klam en zweterig wakker word maar gewoon lekker koel geslapen hebt.. Ik denk dat ik in de toekomst toch aan de airco moet maar goed dat is iets op langer termijn zeg maar.

De reden dat mijn wekker zo vroeg afging op zondag, was niet omdat ik aan het wennen ben voor het vroege opstaan voor als ik weer moet gaan werken, nee, vriend MArco ging de Cross xxl geven en dat is altijd een feestje in mijn herinneringen.. ik vergeet altijd de essentie van deze training bij hem.. ik ben de sloophamer met mijn oefeningen en ik ga je slopen hoe dan ook.

De training begon met een leuk spel samen

2 groepen

2 rijen

en je ging achter elkaar staan, een grote wallball, en die moest van voren naar achteren worden doorgegeven, als de laatste hem had liep hij naar voren en begon het spel weer, het was de bedoeling om zo snel mogelijk aan de overkant te komen en zo de andere groep te verslaan..de eerste keer wonnen wij door gewoon eerlijk en hard te werken. de andere groep moest dus 10 burpees doen.

Daarna ronde twee, natuurlijk begon de andere groep te zeuren dat ze veel kleiner waren met betrekking tot hun lengte, wat natuurlijk voor dit spel geen klap uitmaakt, maar goed, Marco, vond dat deze groep vrouwen dus een voorsprong mochten..  ik zal niet hier schrijven wat ik gezegd heb.. maar dacht wel meteen aan een film waarin vrouwen de macht hadden over de Hetero mannen... maar dat terzijde

De voorsprong hielp niet want we eindigden allemaal tegelijk dus was het allebei de groepen 5 squats.

Daarna een andere variant, hoge plank en de bal voor je langs rollen, viel me nog mee dat het niet onder ons door hoefde, maar het voordeel van dit is dat je dus steeds  verder weg kan gaan en je rolt de bal dus het kunnen langere stukken tussen zitten.. dus daar had de andere groep al snel over nagedacht, wij niet wij speelden zoals het spel gespeeld moest worden maar verloren

dus ook wij 10 burpees

Daarna kregen we een spel met kaarten met opdrachten voor oefeningen deze kaarten vond ik ooit bij de kringloop en had ze aan Marco gegeven omdat ik er toch niets mee kan.

er lagen veel briefjes met namen van iedereen en je moest een dobbelsteen gooien

1 en 4 was oefening uitvoeren die op je blad lag

2 en 5 kaartje trekken van de stapel en bij jezelf neer leggen

3 en 6 was kaartje trekken en deze bij de ander neerleggen

nou dat was geweldig, je kon elkaar naaien waar je bijstond, maar ook bleek dat MArco als spelleider dus regelmatig zomaar een kaartje bij iemand neerlegde, bij mij dus..  ik had 3x 8 burpees, 30 burpees en 50 burpees.. die heb ik dus ook zonder morren gedaan. Daarna mocht ik nog een keer jumping jacks 50, front kick  4x 5 kicks links en rechts.. en daarna was de training met de kaartjes voorlopig over

Daarna kwam de hel

10 front squats, 10 shoulder press, 10 step up, 10 clean en press, 10 kb swing overhead totaal 3x


dit deden we dus in totaal 3 keer

Daarna kwam er een nieuwe serie

squat, kb swing, push up, row, 
eerst moest je er 10 doen in 1 minuut

daarna ging het feestje los, toen moest je  20x in 1 minuut

daarna 30 x in 1 minuut. het was slopend.. en ik was kapot hierna

Daarna weer met de kaartjes, maar dan ging je naar iemand toe deed je papier, steen schaar, en diegene die verloor moest een kaartje doen , de opdracht die erop stond

was erg grappig maar ja wie was weer de sjaak met de burpees.. ik zei de gek

kortom aan het einde van de training was ik compleet kapot, ik was gesloopt.

kortom zijn doel is weer bereikt.. alleen heeft hij nu wel een vriend minder... maar ja ik vergeet dat weer en dan is het weer goed.. of ik ben heel vergevingsgezind dat zou ook kunnen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten