dinsdag 11 april 2017

Ridders van de ronde tafel




Eindelijk was het weer zover, we plannen het, we zeggen af, we hebben het druk maar dan ineens staat er een datum en kunnen we. 

Vanavond zaten de ridders, en de jonkvrouwe weer eens samen ergens te eten. 

We hadden met elkaar om 19.00 afgesproken in het Sumatra House, dit was uitgezocht door ridder Edwin. We zijn inmiddels zo ver dat we om de beurt een leuke plek uitzoeken dus dat is prima. Helaas kon ridder Martin niet, maar goed soms zijn er ineens andere belangen die even voorgaan. 

Dus om 18.00 ben ik in mijn stalen ros gestapt om de weg naar Leiden te nemen om daar de andere ridders ende jonkvrouwe om 19.00 te ontmoeten voor een avondje eten, gezelligheid en vooral praten en lachen. Het is iets waar ik altijd weer naar uit zie. Het is ontstaan door de eerste opzet bij wensen en grenzen die we met elkaar hebben gedaan en sinds die tijd spreken we elkaar eens in de zoveel tijd om even weer elkaars leven aan te raken.

Kortom in Leiden de auto geparkeerd in de Morspoort en rustig gaan wandelen naar het restaurant. Natuurlijk verdwaal ik en dat is zo heerlijk zo zie ik steeds weer nieuwe dingen. Dit plan ik al in van te voren dus ik was nog ruim op tijd. Ridder Arjen stond al te wachten en wat heerlijk om hem weer te zien. Stralend en wel, even kort bijgepraat of daar kwam ridder Edwin om de hoek, dus meteen weer begroeten en praten alsof er niets tussen heeft gezeten. Wij zijn naar binnen gegaan en terwijl we zaten te wachten was daar ook onze jonkvrouwe Elizabeth. Dus wij staan, want ja voor een dame sta je op toch? Het was een heerlijke avond, goed eten, echt lekker en bijzonder. Het mooie vond ik dat toen ik er langs liep dacht ik wat is dit voor een tentje. maar het is er knus en leuk en heerlijk eten. De opmaak van de borden zijn zeker niet zoals het hoort, het is soms zo dat dezelfde gerechten er gewoon totaal anders uitzien, maar wel dezelfde ingrediënten hebben.   De bediening is leuk en gezellig en alles heeft tijd, men doet het rustig aan.. dat maakt het ook zo bijzonder, je merkt en proeft de zorg waarmee het gerecht is gemaakt. Toen mijn gerecht kwam gado gado, waren het dit keer geen hete boontjes maar hete spruitjes, heerlijk ben dol op spruitjes en deze combi kende ik nog niet. Daarnaast was het gerecht prachtig maar ook het bord waar de rijst in lag. Het eten was goed en goed op smaak.

Natuurlijk, we hadden tenslotte geen voorgerecht genomen dus moest er een toetje in. dit werd spekkoek met ijs en slagroom, wat is dit goddelijk lekker.. heerlijk gewoon.
Na een heerlijke avond met af en toe wat plaagstootjes, serieuze gesprekken en daarnaast veel lol en even weer weten hoe iedereen in het leven staat. hebben we met wederom met een heerlijk gevoel afscheid genomen van elkaar.. op naar een volgende keer... ik zie er nu al naar uit.

Wat is het heerlijk om met deze ridders en jonkvrouwe, helaas  zonder ridder Mart, samen een avond door te brengen en zo te genieten met elkaar..

Wat ben ik dan dankbaar voor het leven.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten