donderdag 27 april 2017

hoe doen ze dat toch (oproep)

Het begint te jeuken, dus het teken is daar dat ik zin heb om te vertrekken.. Veel te vroeg maar voor wie mij kennen weten dat ik heel vroeg al begin met het voorbereiden van de spullen die mee moeten als ik op reis ga, zodat ik zeker niets vergeet.. Zo nu dus ook.

Aangezien ik maar 3 dagen ga heb ik natuurlijk niet mijn hele grote hutkoffer nodig, maar is een simpel koffertje genoeg. Ik herinner mij deze koffers, een vriendin van mij heeft hem in rood.. praktisch, handig en als ik zie wat ze dan nog allemaal meeneemt. extra schoenen, elke dag schone kleren, etc.. perfect.. ik ben elke keer weer verbaasd wat zij allemaal uit die koffer haalt terwijl ik met mijn super hutkoffer, de helft nog niet mee kan nemen voor mijn gevoel.

Een ander vriendin van mij, die maakt het helemaal bond.. die heeft naast haar kleding, juist elke dag een ander fris setje.. een fohn, een extra slaapzak omdat ze dan lekkerder slaapt en dat vind ze prettig... daarnaast extra paar schoenen x2.. zelfde soort koffer als ik heb en hij puilt niet uit...

Nu kom ik, van dubbel compartiment, voor 4 dagen, incluis appels, water, waterkoker, thee etc, dit keer dus 1 compartiment met wat vage vakjes.. dus tja.. ik ga inpakken.Ik neem niet veel mee wat extra is, de appels, het water, de kiwi's etc zijn al geskipt, dus hooguit voor 3 dagen, 3 onderbroeken, 3 hempjes, 1 slaap t-shirt, 3 paar sokken en eentje extra voor het geval dat. 3 schone boven kleding, dus trui, t-shirts etc. niks geks. alles prima lijkt me, geen extra schoenen, is niet nodig, daarnaast neem ik wel mijn stekkerdoos voor op reis mee, voor de opladers van mijn fototoestel. en een opblaasbaar kussentje omdat ik uit ervaring weet dat de meeste kussens voor mij althans veel te laag zijn.  Daarnaast naar London dus een reisstekker mee, een handdoek omdat ik niet wil dat Erwin met extra was komt te zitten door mij, 4 bundels als cadeautje voor Erwin, waarvan 2 over de Stad die we samen zo lief hebben Hij omdat hij er gewoond heeft heel lang, ik omdat ik daar zoveel voetstappen heb staan en als ik weg ga altijd denk ik heb nog een koffer in Berlijn.. dus ik moet terug... 

Kortom niks geks..  mijn toilettas zelfs uitgedund, niks extra's mee, gewoon dat wat ik nodig heb..

En ik krijg het er niet in.. het is te klein.. of mij kleding is veel groter dan de meeste kleding van mensen.. maar het past niet. met passen en meten.. 

kortom ik heb de vraag dan maar meteen.. hoe pakt men deze koffers in.. met slaapzakken kleding, en als toetje ook nog een zak nootjes en spelletjes. terwijl ik de helft niet mee krijg
kortom maak foto's van hoe jij je spullen in de koffer doet, hoe jij het inpakt.. en vooral hoe je alles meekrijgt in een 1 compartiment koffer, ik weet het niet meer... de boekjes van London worden al bijna thuis gelaten.. ik hou mijn hart vast als ik leuke dingen tegenkom in London.. hoe krijg ik dat mee als deze koffer nu al vol zit.. 

de koffer dus


Geen opmerkingen:

Een reactie posten