maandag 24 april 2017

opruimen en plannen

Twee weken mei vakantie.. dat is een luxe.. dat is uniek en dat is genieten.. Het is een soort van kerstvakantie maar dan met minder verplichtingen en met veel meer fun en lol.

Dus ben ik gisteren begonnen met opruimen, dat moet ook een keer gebeuren tenslotte, dingen die ik al jaren niet meer gebruik, niet eens meer weet dat ik het had worden inmiddels met harde, soms met zachte, soms met sentimentele hand toch langzaam de vuilcontainer gebracht. Dit werkt prima. het ruimt op, het word fris.. en er komt veel verborgen stof vrij.

Gisteren de hele slaapkamer gedaan. Ben al een paar jaar bezig om langzaam mijn slaapkamer van een slaapkamer met witte en zwarte en zilveren accenten te veranderen in een witte slaapkamer, met zilveren accenten. Gisteren eindelijk de bakken met beddengoed uitgeruimd, die boven op de kast staan,  al het donkere beddengoed onder in de kast in een bak en nu staan er alleen nog bakken met wit beddengoed.. wat ik prachtig vind. De gordijnen zijn inmiddels ook wit aan de binnenkant en zwart aan de buitenkant. dus heel langzaam begint mijn slaapkamer het witte paradijs te worden waar ik dus in alle rust en kalmte de dingen kan doen die men zoal in een slaapkamer gaat doen.

Maandag was de keuken op het programma aan de beurt, .. de kasten weer eens goed uitmesten. wetende dat alles altijd vol slipt met van alles, eten wat allang over datum is maar dat je vergeten bent. overzichtelijk maken van de potjes etc.. kortom het is een helse klus.. en dat alles omdat ik vooral de woonkamer, de dvd-kast en cd-kast nog niet wil doen, maar ook de studeerkamer.. dat is een hel.. daarin slipt langzaam alles binnen en weet ik dat het opgeruimd moet worden maar ja dat gaat dan niet.. dus nu is die ook deze week aan de beurt.. Tenminste als er geen leukere dingen tussendoor komen.. en wie weet lukt dat wel.

Inmiddels 10 vuilniszakken verder en ook nog 5 keer op en neer geweest naar de stort maar het is weer opgeruimd en schoon.. maar om nu te zeggen dat ik echt verschil zie.. nou nee.. het lijkt alsof er niets gebeurt is.. hoezo geen eer van je werk... bah

Natuurlijk moet ik nog de nodige dingen uitzoeken voor London, ook nog inpakken en tevens moet ik ook nog bedenken wat ik zoals voor kleren mee moet. De metrolijnen uitzoeken die ik moet nemen om ergens op tijd te zijn, kortom veel te doen en uit te zoeken.

Deze week is een week van opruimen plannen en vooral ook genieten, gelukkig werkt het weer optimaal mee.. het is net winter.. dus het is geen straf om nu op te ruimen in de hoop dat volgende week het loei warm gaat worden en dat we een zomer krijgen van elke dag 30 graden.. en geen hele lange herfst krijgen.. maar ja daar hebben we nu net geen invloed op helaas

Natuurlijk nog even snel wezen kettlebellen, klein clubje dit keer, maar met z'n 5-en maar wel heerlijk, eerst gewoon lekker losmaken en daarna een tabata.. en nog een circuit met diverse oefeningen, heerlijk. 
Voor de mensen die niet weten wat een tabata is..hier een filmpje
dat is dus wat we ongeveer doen maar dan ook met andere oefeningen en een tweede zodat vriend Frans weet als ik weer eens heb over bepaalde oefeningen zodat hij ook weet wat het is



Geen opmerkingen:

Een reactie posten