zaterdag 22 maart 2014

ze is over.. en wat doet ze het goed


Donderdag avond laat naar mussel om mijn moeder te verhuizen naar haar nieuwe woning in Musselkanaal. Het was even afzien de rit naar mussel, maar gelukkig bij aankomst was moeders al helemaal in de stemming ze wilde weg en had er zin in. Ik vind dat zo dapper van haar dat ze dat doet. Ze vertelde me nog even dat ze even bij de uitstrooiplek geweest was van mijn vader, en dat ze daar afscheid had genomen, en verteld had aan mijn vader dat ze weg ging uit mussel, Ze had ook gezegd dat ze dat goed vond om te doen. Dit sterkte me helemaal dat het goed is dat ze gaat.
Donderdagavond lekker vroeg naar bed gegaan en vrijdag om 8 uur zouden de verhuizers komen, dus dat was vroeg opstaan, ik ben daar niet van maar het is voor een goede zaak dus we moeten wel.
Na een laatste nacht in het huis waar mijn vader nog woonde, in de kamer waar ik heel veel nachten heb doorgebracht tijdens de laatste maanden van mijn vader. Dus het is een dubbele afscheid die ik moet nemen dus het is wel heftig weer.  Het is ook goed om af te sluiten net zoals mijn moeder.  Vrijdag ochtend nog snel de laatste dingen ingepakt, snel nog een wat spullen extra inpakken nog wat eten en daar waren de verhuizers. Die komen binnen, en het zijn vaklui, geven een hand, kijken rond en dan gaan ze aan de slag, zeggen nog dit is zo klaar. De verdeling is duidelijk en dat is prima en goed. Moeder heb ik op tijd met een vriendin naar het nieuwe huis gestuurd zodat ze er kon stofzuigen en dat ze er wat kon stoffen. Mijn neef die ook al was gekomen, heeft samen met mij gekeken hoe snel het ging. Daarna gingen we naar het nieuwe huis toen alles was ingepakt. Ik ben bewust nog even gebleven en ben heel rustig door het huis gaan lopen en heb alles heel bewust bekeken en aangezien en zo afscheid genomen van het huis. Daarna even naar de uitstrooiplek van pa, en zag daar voor het eerst een sneeuwklokje staan, die ik gezaaid had toen we hem uitstrooiden. Ze zijn nu voor het eerst opgekomen, en ik moet zeggen ik had wel tranen in mijn ogen. Heb eigenlijk weer afscheid genomen omdat ik ook weet dat ik nu niet meer zo snel daar naar toe  zal gaan als daarvoor omdat ik natuurlijk niet speciaal naar mussel zal rijden. Daarna meteen door naar  het nieuwe huis om daar aan de slag te gaan, en het was druk heel druk ineens, alles op zijn plek zetten en uitpakken van dozen en noem maar op, genoeg te doen dus. Gelukkig kwam mijn broer ook nog helpen en om 17.00 hadden we alles op zijn plek staan wat heerlijk was omdat we toen dus gewoon lekker konden eten. Tussen door ben ik nog snel even wat boodschappen gaan doen en heb ik voor mijn moeder en voor mientje een paar bossen bloemen gehaald  tulpen en narcissen om zo de lente en de verhuizing te vieren.
Kortom we waren op tijd klaar en dat was heerlijk en daarna konden we heerlijk genieten.
Later meer over het huis en de verhuizing maar nu is het even genoeg denk ik zo
 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten