zondag 9 maart 2014

op hol geslagen baby

Vanochtend een zee van tijd ochtend, met als gevolg dat ik uiteindelijk toch moet rennen. Het is bijzonder dat je dus denkt ik heb veel tijd, normaal doe je alles in een halfuurtje, en nu dus anderhalf uur en ik moet rennen. Ik heb dus gewoon mijn tijd verlummeld. Dus op een gegeven moment toch rennen, ik stap in mijn auto en zie iets staan achter een paal bij de overkapping. Zoals men weet, die mij langer volgen, komt het regelmatig voor dat er ineens hele gekke dingen gebeuren in mijn en rond mijn flat, ik hoef niets te vertellen over de blikjes die er staan, over de aardappel die zomaar in de hal  ligt, over de emmer op een auto terwijl er niemand te zien is, noem maar op  allemaal dingen die mijn fantasie op hol doen slaan. Zo nu ook, ik zie dit staan deze maxicossie, met niks erin, het is een oude okey, ik denk dat hij zijn tijd heeft gehad, maar dan nog begrijp ik het niet dat men deze zo lang heeft bewaard, er heeft kennelijk toch een kind ingezeten neem ik aan. Wat is dan de reden om dit ding ineens weg te doen, hij stond wel aan de waterkant, dus misschien is het kind in de rivier gegooid, omdat ze het kind zat waren, of misschien wel gewoon omdat het kind zoveel huilde, bedacht als hij zoveel water heeft, laten we het kind in de rivier gooien ter voorkoming van uitdroging van het land. Misschien was het kind wel zover dat moeder zei;  "Sta op en wandel" En zie daar het gebeurt, het kind stapt uit de maxicosie en gaat lopen alsof er niets aan de hand is. Of nog erger, dit kind is ontvoerd en de maxi-cossie is als een soort van aanwijzing achter gelaten, met dna sporen en met allerlei aanwijzingen naar de ontvoerders. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat de maxi cosie totaal op was en dus gewoon maar aan de kant is gezet, omdat men niet wilde dat dit ding nog langer een eigenaar had, niet langer kindjes in de maxi, maar een nieuwe, vervangen. Misschien is het ook we van een opa en oma, die eindelijk de kans kregen om met hun klein kind op stap te gaan, maar de aangeschafte, of de lang bewaarde, voor je weet maar nooit, als er kleinkinderen komen, maxi cossie voldoet niet aan de eisen van de moeder, natuurlijk een schoondochter, en ja hoor opa en oma moesten er vanaf. Zo ook van het zorgvuldig bewaarde ledikantje, waarin al generatie lang  de eerstgeborene ligt van de familie, en na hem de hele kinderschaar die erna komt. Helaas voldoet het ledikantje niet meer aan de moderne eisen van de familie en dus is hij verdwenen naar de kringloop of schroothoop. Zo ook deze maxi cossie, die oma nog zo leuk heeft bekleed, waar ze heel veel tijd aan heeft besteed, om hem toch maar extra mooi en goed te maken. Helaas de schoondochter vond het een vies ding, niet schoon genoeg, vol met bacteriĆ«n, dus weg dat ding. Ze vroeg nog net of de oma niet gek was geworden, al lag het op het puntje van haar tong. Ik denk trouwens dat het laatste het meest logische is.... en ineens denk ik dan aan die ene kat die hier altijd rondscharrelt, waarvan ik het vermoeden heb dat het een uit de auto gezette kat is, en die dus nu een heerlijk plekje heeft om te slapen.. en zo lost het zich allemaal op, het is goed zo.. en dat kind, ach dat zal er ook wel komen, omdat ik inmiddels weet door vele jaren te kijken en ex leerlingen weer een keer te spreken, blijken ze allemaal toch goed terecht te zijn gekomen.. dus ach dit kind waar de maxi voor bedoelt was is waarschijnlijk gewoon liefdevol in de sloot gegooid.. en zo is het verhaal opgelost.. of niet/
( hoe je nu in vredesnaam maxi cossie schrijft is en blijft me een raadsel, dus ik heb van alle varianten geprobeerd maar helaas ik ben er nog niet achter.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten