woensdag 11 oktober 2023

Pastorale ( Liesbethe list en Ramses Shaffy)

 

 Dit lied kruipt altijd weer onder mijn huid, ik vind hem zo mooi gezongen, zo kwetsbaar maar ook zo bijzonder hoe twee mensen die zo verschillend zijn, zo intens met elkaar verbonden zijn.. vooral vind ik het bijzonder dat ze samen op een begraafplaats liggen alsof ze getrouwd zijn. maar ze zijn gewoon voor eeuwig verbonden boven hemel en aarde, net boven tijd en afstand,..prachtig. dit lied is vol schoonheid van de zang en ook de chemie die tussen deze twee is..onderaan de foto van het graf van Ramses en Liesbeth die ik natuurlijk heb bezocht...

Pastorale

Mijn hemel blauw met gouden hallenMijn wolkentorens, ijskristallenKometen, manen en planeten, aah alles draait om mijEn door de witte wolkenpoort tot diep onder de golvenBoort mijn vuur, mijn liefde, zich in de aardeEn bij het water speelt een kindEn alle schelpen die het vindt gaan blinken als ik lach
'k Hou van je warmte op mijn gezichtIk hou van de koperen kleur van je lichtIk geef je water in mijn handEn schelpen uit het zoute zandIk heb je lief, zo lief
Ik scheur de rotsen met mijn stralenVerhoog de meren in de dalen enOnweersluchten doe ik vluchten, aah als de regen valtVerberg je ogen in een handVoordat m'n glimlach ze verbrandtM'n vuur, m'n liefde, mijn gouden ogen't Is beter als je nog wat wachtWant even later komt de nacht en schijnt de koele maan
De nacht is te koud, de maan te grijsToe neem me toch mee naar je hemelpaleisDaar wil ik zijn alleen met jouEn stralen in het hemelblauwIk heb je lief, zo lief
Als ik de aarde ga verwarmenLaat ik haar leven in m'n armenVan sterren weefde ik het verre, aah het noorderlichtMaar soms ben ik als kolkend loodIk ben het leven en de doodIn vuur, in liefde, in alle tijdenM'n kind ik troost je, kijk omhoogVandaag span ik mijn regenboogDie is alleen voor jou
Nee nooit sta ik een seconde stil
'k Wil liever branden neem me mee
Geen mens kan mij dwingen wanneer ik niet wil
Wanneer je vanavond gaat slapen in zee
Geen leven dat ik niet begon
En vliegen langs jouw hemelbaan
Je kunt niet houden van de zon
Ik wil niet meer bij jou vandaan
Ik heb je lief, zo liefIk heb je lief, zo liefIk heb je lief, zo liefIk heb je lief, zo liefIk heb je lief, zo lief

 


 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten