dinsdag 25 februari 2020

london feb 2020 dag 2

Om 7.00 gingen mijn ogen open om de dag te begroeten. Het beloofd een mooie dag te worden, de stappen en de trappen zal ik weer halen dat kan niet anders, dat is een gave.. elke dag een uitdaging. Het staan vast ook.

Vandaag 3 dingen op de lijst, design museum, museum bij het ontbijt ingewisseld, susan wilde graag naar de National Galery, prima, ben er deze zomer geweest, maar zij is gek op schilderijen, dus design museum verschoven naar de zomer als ik ook weer in Londen ben.

streetart tour en dan gaan Susan en ik even uit elkaar, dan ga ik met Erwin eten en de stad even in. Gezellig. Ook zin in om hem te zien.

Het zou gek zijn in de stad te zijn waar hij woont en hem dan niet te ontmoeten toch.

De nacht verliep goed, het was heerlijk wakker worden met de muziek van The Velvet Ubderground met Nico tomorrow party’s... een aanrader.. dat daarna Dolly komt met send me the pillow where you dream on... is te betwijfelen of ik dat wel wil....

Het ontbijt is geweldig, uitgebreid dat wel maar je hebt zelf in de hand wat je gaat eten tenslotte. Dus met mate veel... Nou teveel eten is daar geen optie, het is ruim van opzet maar  brood mote toasten, kwark en wat ei... weinig keus dus helaas , maar ach het vult de maag en daar gaat het om.

Daarna op weg naar de National galery, dwalend door Govert Garden zagen we prachtige dingen. Mooie steegjes etc. En een prachtige muurschildering van vleugjes van een engel, traditie getrouw moest susan op de foto met die vleugels achter haar. Susan doet haar rugzak af, we maken tig foto’s en vertrekken naar National fGalery, op lettende lezers ontdekken nu al iets. Daarover later. Meer. Prachtig gelopen en gedwaald. Aangekomen bij de National Galery moesten we door een poortje waarop susan ineens zegt... mijn rugzak... ( eerlijkheid gebied je om te zeggen dat ik mijn telefoon was vergeten vanochtend ook terug moest naar mijn kamer, waarbij ik giga heb lopen dwalen door het hotel, 4000 kamers, omdat ik mijn kamer niet meer kon vinden) dus wij terug naar het pleintje. Bij het pleintje aangekomen was de rugzak weg natuurlijk dus ik vroeg meteen de schoonmaker of hij de rugzak had gezien. Nee dus, gelukkig zat er niets in wat echt waarde had, dus Okey, toch ben ik even gaan vragen bij een winkeltje en ja hoor hij had hem zien staan, meteen in zijn winkel gezet. We kregen hem meteen en op de vraag wat hij er voor wil hebben was het antwoord niets, hij hoopt ook dat iemand dat voor hem zal doen als hij zijn tas vergeet... ik weet dat Karna hem goed gezind is, dat kan niet anders, helaas was het een winkel en vlees dus ik kon er niets kopen voor de innerlijke mens.

Daarna voor de schrik maar een kroeg in, ik had wat last van mijn darmen dus ik moest echt naar het toilet, geen details zal ik geven. Wij aan de thee met scones en raakten weer aan de praat, en voor we het wisten moesten we rennen voor de streetart tour, bijna gemist omdat we wat foutjes maakten.

Deze gehaald, prachtige gids, mooie wijk, moet er zeker terug deze zomer ook gaan lopen, prachtige dingen gezien incluis een Banksy waarvan ik niet wist dat het een Banksky

Daarna dwalen door de wijk, een ondergrondse vintage markt bezocht en tien naar het hotel. En ja weer de trap genomen, ging beter dan gisteren moet op
Mijn adem letten.

Daarna naar het hotel wat opfrissen omdat Erwin komt. Dus op tijd beneden met susan zodat ik erwin mee naar boven kon nemen. Hij wilde graag het hotel van binnen zien. We zeiden al meteen het is een toeristen fabriek, praktisch efficiënt, er hangt zelfs geen schilderijtje aan de muur die spuug kelijkn is maar wat toch ergens de indruk geeft dat het gezellig is. Maar erwin heeft het gezien en daarna naar beneden en uit eten met   Z’n drieën, Erwin kende een mooi restauranten wijk waar we bij een Chinees zijn beland. Erwin en ik hebben dezelfde humor, hij maakte meteen een grap over dat we Carona food gingen eten, ik lig slap van het lachen, dan Susan ook . Het eten was goed al is dikke slierten noedels met stokjes eten niet eenvoudig. Tevens de vegetarische versie had wel drie groene stukjes als groente..,, bijzonder.

Nadat we hadden gegeten zijn we nog even wat gaan lopen door de wijk, mooie dingen gezien om daarna susan af te zetten bij het hotel. Erwin en ik zijn nog ergens wat gaan drinken en hebben heerlijk bijgepraat samen, zo mooi. Rond 10 uur, tenslotte moet Erwin werken en vroeg op, heb ik hem op de bus gezet met de afspraak dat we elkaar weer in de zomer zien. Er is nog teveel om te ontdekken in London voor mij..

Nog even met susan nagepraat en naar mijn kamer, de nacht mag beginnen . De sterren hebben vandaag al heel veel gestraald heerlijk