woensdag 5 februari 2020

Al onze medewerkers zijn in gesprek..........

 een ogenblik geduld aub...
( x 100x)

Om een of andere misverstand moest ik in contact komen met de belastingdienst.
Het lijkt eenvoudiger dan het is.

Waar ik over belde bleek niet zomaar op te lossen zijn, het heeft ongeveer 6 weken geduurd voor dat ik een goede antwoord kreeg.. en eerlijk is eerlijk.. ze kunnen het niet leuker maken maar wel eenvoudiger.. maar dat gaat soms ook wat lastiger. zeker als ze nog met gegevens werken uit het jaar 0. maar goed, ik klaag niet. 

Na de eerste poging 6 weken geleden zouden ze me terug bellen over de kwestie, ik heb nog heel netjes gezegd ik sta voor de klas dus bel a u b na 16.00 dan kan ik namelijk opnemen anders niet...

Men luistert goed, er was gebeld om 10.10 en 14.30 kortom ik moest weer in de telefoon, balen maar het is niet anders, we doen dat dan wel.

Vandaag had ik even wat tijd.. maar wat een gedoe.. ik begon te bellen rond 13.00, het eerste wat ik kreeg te horen was het wel bekende stemmetje waarin mij gevraagd werd een keuze te maken, daarna mijn isb nr in te voeren, en daarna een keus te maken.. nou dat kende ik al uit mijn hoofd, dus binnen de tig stappen was ik er.. 

Daarna werd ik doorverbonden via allerlei nummers, kreeg ik eerst 1 persoon aan de lijn, die zou me door verbinden, ik had het hele verhaal alweer tig keer uitgelegd,  maar goed....... het is voor een goede zaak.. dus we doen dat.

Uiteindelijk na ongeveer 1 uur met wachttijden en die voortdurende stilte en dan de stem:" Al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld aub" kende ik ook al

ik weet niet hoe het de anderen vergaan maar ik ga uit verveling terug praen, met antwoorden als. ja schat dat weet ik, .. je valt in herhaling... hebben we nu ruzie dat ik steeds moet wachten... nee ik heb geen geduld meer etc.. en soms ook wat minder fraaie woorden.. en geloof me als je 30 minuten in de wacht zit je word steeds meliger. ( volgens mij als ze dit ooit gaan opnemen wat mensen allemaal zeggen tijdens zon wacht tijd kun je je aardig vermaken)

Uiteindelijk eindelijk de afdeling die ik moest hebben had ik te pakken...  ik was de koning te rijk, eindelijk kon het probleem op gelost worden.... De mevrouw begon al met goedemorgen, inmiddels was het al ver na 12.00 dus ik zo met een gekke bek, het is al middag hoor, maar misschien begint u pas.. nou nee maar het bleek dat het systeem net uit gevallen was, ze was er helemaal van slag van.. en kon me dus niet helpen of ik over een uurtje terug wilde bellen....  Geen punt was toch al anderhalf uur bezig dus wat maakt het uit en het is een gratis nummer (???).

Kortom na een uur terug gebeld..  en ja hoor weer het hele verhaal van kiezen, inloggen etc. daarna had ik heel mooi te horen gekregen dat ik  graag wilde worden doorverbonden met een bepaalde afdeling....  nou dat gaat niet zomaar.. ik moest weer het hele verhaal doen, moest weer allerlei vragen beantwoorden etc... kortom het was weer een heel gedoe. en ja hoor mocht weer in de wacht.. en wederom .. "al onze medewerkers zijn in gesprek. een moment geduld aub"....

Gelukkig kreeg ik uiteindelijk iemand te pakken en die zei meteen ach meneer ik kijk het voor u na maar al uw telefoontjes hebben effect gehad, het is al opgelost waar u voor belde.... okey.. kennelijk was de storing in het systeem nodig om een fout van 2007 op te lossen.. vraag me nu wel af met welke gegevens ze ze daar werken...  uit het jaar 0. maar goed het is klaar
en ik hoef voorlopig niet meer te luisteren naar ":
AL ONZE MEDEWERKERS  ZIJN  IN  GESPREK, EEN OGENBLIK GEDULD AUB....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten