vrijdag 7 februari 2020

Freier fall (film)


Een voordeel van ziek zijn is soms dat je dan al liggend in bed, tussen de slaapsessies door. een film kan kijken. Laat je dan ook nog in bezit zijn van 2 codes om een film te bekijken bij de Pathe Thuis, dan kan je dag niet meer stuk. 

In het begin is het niet handig, maar als je zo langzamerhand opkrabbelt en je dus beter gaat voelen, dan kan het wel met gemak.. dan is het heerlijk. dan geniet je... 

Deze film trok meteen mijn aandacht, net als de documentaire over Aretha Franklin, maar ben dus net een week te vroeg ziek , deze komt pas 12 februari vrij dus die kon ik nu niet zien maar die zit in de planning.. dat komt ook wel goed dat weet ik zeker.

Deze film ben ik in gedoken en ik moet zeggen, het zien van de training van jonge politieagenten in Duitsland maakt het extra leuk. Zeker omdat onze benjamin van de eetclub de opleiding doet tot politieagent, mijn vader politieman is, is het leuk om een blik te werpen in deze wereld

De film is prachtig. het gaat over een jongen die net getrouwd is en zijn vrouw krijgt zijn eerste kindje.. maar intussen is hij verliefd op zijn maatje.. en dat is wederzijds.. maar ach wat een tragiek.. wat een verdriet zit er in deze film... zo raak en zo de worsteling.... van wel of niet.. 

Deze jongen was zo verliefd op zijn maatje, die ook verliefde op hem was, maar het ging niet.. pas toen hij besloten had om toch maar verder met die jongen te gaan, ook omdat het niet meer ging werken met zijn vrouw.  bleek zijn grote liefde van de aardbol te zijn verdwenen en bleef hij met niets achter.

ik kan daar zo met veel verdriet naar kijken.. de gemiste kansen, het niet durven en als je wel durft is het moment voorbij. is het over, kan je het niet meer pakken omdat het gevlucht is.. afschuwelijk.. zo intens verdrietig maar zo mooi in beeld gebracht..

ook de liefde tussen deze twee mannen zo mooi uitgebeeld zo vol liefde en zo sereen gefilmd. prachtig
volgens mij is deze film ook op netflix te vinden maar dat weet ik niet zeker. want als ik dat had geweten dan had ik zeker hem daar gekeken.... nu heb ik gewoon mijn even mijn bon er voor gegeven..

Ben gek op dit soort bonnen.. kan er niet genoeg van krijgen om zo te kijken op Pathé thuis






Geen opmerkingen:

Een reactie posten