maandag 16 oktober 2017

marrakech( dag van vertrek en aankomst)

Het begon laat deze reis, we hadden een vlucht om half 5, dus de hele dag tijd genoeg om alles te regelen en in te pakken etc.. Dat is wel rustig maar ook niet fijn, omdat je dan toch in een soort van wachtkamer zit wanneer je mag vertrekken maar ook daarna als je op schiphol bent en mag wachten. Gelukkig is dat gedeelte met goed en leuk gezelschap, anders zou ik niet met haar op vakantie gaan tenslotte. Met vriendin Kitty is het altijd goed en gezellig wat we ook gaan doen.

Ik had de mazzel dat mijn lieve Buuf naar Amsterdam moest en dus meteen aanbood om mij even op Schiphol af te zetten. Heerlijk scheelt een hoop gedoe en regelen. Thuis nog snel even wat laatste dingen gedaan en ik kon vertrekken. De reis naar Schiphol een feestje, geen enkel probleem. Daarna gewoon lekker snel door de douane en het is nieuw dat ze nu zelfs in je broek voelen, heel bijzonder. Ik denk dat veel homosexuele mannen maar moeten gaan werken bij de douane op Schiphol.

Daarna wat slenteren en genoten. Ik wilde toch zon massage stoel uitproberen. Ik kan zeggen het is een ervaring. Heel bijzonder. Je nek wordt steeds gemasseerd maar dat is best ruw, dan worden je kuiten afgeknepen en als bonus gebeurt er iets bij je billen, die worden opgeduwd en ineens kont er druk te staan op een plek waar ik even bij dacht dat de douane er was.

Kortom leuk te proberen maar geen tweede keer,

We hebben heerlijk gegeten op Schiphol om daarna  naar de gate te gaan, we waren vroeg maar we lezen wa, we praten wat, we genieten wat en voor je het weet mag je het vliegtuig in. We zaten prima, allebei aan een gangpad en toch naast elkaar. Achter ons een gezin met baby, en nadat de baby zijn eerste huil geluiden maakte. Ik mijn zo gevreesde doordringende docentenblik op dat kind had geworpen, was het stil.... kennelijk heb ik overmacht ergens 😀

De vlucht duurde 4 uur en dat gaat zo snel, het vloog om. Bij aankomst moesten we eerst door de douane, het ging sneller dan de eerste keer, de man vroeg of het onze eerste keer was, nou nee dus en klaar, hij werd wat vriendelijker, ik kreeg zelfs een glimlach en we konden door. Terwijl we dat FBI’s wilden verlaten werden we nog een keer gecontroleerd, eigenlijk een controle van de controle. Maar nadat we geld hadden gewisseld, we de bagage hadden gehaald, konden we nogmaals door de een controle post, moest alle bagage nog gecontroleerd worden, en konden we eindelijk Marrakech  echt in, de transfer ging prima. Leuke chauffeur,erg zwijgzaam maar goed. Het hotel is inderdaad delarossa Spa en wellness, heerlijk. Luxe en mooie kamers. Heb wel van kamer gewisseld met Kitty, de mijne had een bad, met een randje nog hoger dan mijn eigen bad ooit lang geleden. Kitty wilde graag een bad ik een goed werkende kluis dus geregeld. Allebei blij. Nog even samen water gehaald bij de buren en daarna in de lobby, omdat de buurt niet echt veilig lijkt, skibbo gespeeld en heerlijk genoten. Kortom morgen aan de bak en dan pas de echte fotos maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten