zondag 17 september 2023

kb marco

 

Het is een lief joch en niet voor niets een vriend van mij, maar soms kan ik hem wel wurgen... zoals afgelopen maandagavond, waar Marco dus de Kb training verzorgd..
Frank, de trainer heeft de laatste tijd de neiging, nou beter gezegd hij doet dat gewoon, om het tempo behoorlijk op te voeren, maar ook om de oefeningen zo aan elkaar te plakken dat de zwaarte behoorlijk hoog is, dat we allemaal druipend van het zweet aan het einde van de les naar adem snakkend binnensmonds vloeken en tieren maar ook beseffen dat we er veel aan hebben, en beseffen dat het ergens kennelijk goed voor ons is.

Nou, zo lief als Marco vroeger was met zijn speelse trainingen, merk ik de laatste tijd dat hij zijn leermeester heeft gevonden.. hij gooit de tempo erin, en tevens weinig pauze. zodat we ook bij hem op apegapen liggen bij te komen van wat ons is overkomen. ooit zei ik na een training van Frank dat ik me voelde alsof ik 3 nachten heftige seks had gehad. maar afgelopen maandag was het of ik 3 dagen en nachten heftige seks had gehad. ik droop van het zweet, en was gesloopt.. en kon niet zeggen dat ik er erg van heb genoten, zeker niet met de naweeën ervan. de volgende dagen.

De training is maar 45 minuten tot een uur, maar in een zaal waar de airco het niet zo geweldig doet, waar er dan ongeveer 15 tot 20 man staan zich in het zweet te werken kan ik je verzekeren dat het heel heet en zweterig is.
 
De warming up bestond uit  6 squats, 6 lunges, 6 push ups, en daarna een rondje door de zaal rennen.. en dat 10 keer want Ingrid was 60 geworden dus dat moesten we vieren met elkaar...
het was nou niet het feestje waar ik zo van geniet om eerlijk te zijn.
 
daarna kwamen de  shoulder press
eerst linker arm daarna rechter arm en daarna met beide armen
dat allemaal ongeveer 90 seconden, dat klinkt weinig maar ga er maar aanstaan
het is meer dan je kan beseffen
 
Alsof het nog niet genoeg was kwamen de
swings er aan, alle drie variaties 90 seconden
eerst de Rusian swing
daarna de American swing
en dan singel arm swing.

Er kwam daarna een hele serie buikspier oefeningen van allemaal 1 minuut
sit up
crunches
plank voorlig steun
plank laag
plank schuin links
plank schuin rechts
daarna met je rechterbeen de lucht in en met je linker hand aantikken
en daarna de andere kant.
kortom het ging niet zo als het moest

en toen was het nog maar 20.25

We kregen een musicaal intermezzo
het lied heb geen idee hoe dat hete maar was iets waar heel veel Euro in voorkwam
en op Euro moesten we een shoulder press doen met twee armen
tijdens de rest van het lied alleen maar swingen.

Alsof het nog niet genoeg was, begon de hele ellende opnieuw, moesten we nadat we onze schouders al helemaal kapot hadden getraind nog een aantal push ups doen.. en daarna kwam er weer
een musicaal intermezzo

het nummer ben ik kwijt maar het was Ryhana met M&M
als zij zong deden we de v-sit
als hij rapte deden we de sit up.

Geloof dat we daarna nog iets hebben gedaan, maar dat heb ik ergens geblokt, om als afsluiting nog even Sally te doen.
met de kb in je arm squats..

Gelukkig was dat het laatste, 
ik keek naast mij naar Richard en Marjolein en gelukkig lagen die jonkies net als ik op apegapen en droop het zweet ook van hun lijf af.. heerlijk. het lag dus niet aan mij

Van Ingrid kregen we een heerlijk ijsje omdat ze jarig was geweest. wat ik erg leuk vond van haar.

Daarna met een aantal aan de thee en naar huis
om de volgende dag te ontdekken dat mijn benen wat waren ontploft maar ook dat ik wel degelijk buikspieren heb die wel wat meer training kunnen gebruiken.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten