dinsdag 31 maart 2020

ach we hebben tijd gelukkig


Nee niks bijzonders.. dat zeker niet.. het is alleen wel een beetje bizar.. 
Ik moest even wat medicijnen halen,  daar was het weer tijd voor, dus waarom niet.. 


Ik kreeg mijn code.. en kon dus bij de kluis van de apotheker, dat doe ik altijd al, dat scheelt een hoop gedoe, en ik kan het halen als het mij uitkomt.. soms zelfs in de nacht.. dus dat is handig.. 

Alleen nu stond erbij, graag binnen 8 uur ophalen omdat anders de kluis te vol raakt.. dus ik maar meteen ook naar de kluis gegaan om ze te halen.

Nou blijk ik niet de enige te zijn.. maar heel keurig in het afgeplakt gebied gebleven,  echt 1,5 meter uit elkaar.. zo als het hoort

Staat er een mevrouw op leeftijd met haar boodschappen karretje, dan heb ik al een zwak voor zon persoon,  in een te lange jas voor het weer, ook veel te dik... maar ze moet haar medicijnen halen.. dus ze staat daar, pakt in alle rust een plastic zakje uit haar tas, doet die om haar hand en kijkt dan op het schermpje... had ik ook niet aan gedacht, maar de zon staat nu precies zo dat als je wat kleiner bent je dus het niet goed kan zien... dus zij moest tobben, zie daar een  i phone bij die ze ook niet goed begrijpt en je ziet wat er gebeurt...  heel bijzonder dus...   het duurde en duurde maar, in het begin ergerde ik me, totdat ik, en dat bedenk ik me vaak, dit kan mijn moeder ook zijn, die dit moet doen en het niet begrijpt... dus niet zeuren, kijk maar gewoon.. normaal had ik al bijgesprongen om te helpen maar nee 1.5 meter is dan wel ver.. dus nee niet in de buurt komen.

Na 15 minuten stuntelen  had ze het voor elkaar, was het haar gelukt.. haar eigen overwinning.. iets wat ze toch maar even heeft geflikt.. heeft.... en dat is mooi vind ik...  

ik heb gekeken hoe ze in alle rust met een glimlach om haar mond haar plastic zakje weer in haar tas stopte.. haar medicijnen in de mand stopte. en vertrok.... met weer een verhaal dat ze, en dat is invulling, iets heeft gedaan heeft ze meteen een verhaaltje, als haar kinderen bellen als ze weer de hele dag thuis zit.... 

kortom het is bijzonder deze tijd, het geeft ook rust en  mooie momenten...  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten