zaterdag 14 maart 2020

lopen voor een goed doel

Al jaren geleden heb ik een hele tijd, met dank aan mijn buurvrouwen die stewardess zijn, goede vrienden die op reis waren geweest, de handige zeepflesjes, lotion etc, tandenborstels, sloffen gegeven omdat ze deze dan in de kamers konden leggen waar de gasten die onverwachts in dit huis moesten blijven omdat hun kind ziek was, de eerste nacht door te helpen, soms zelfs meer nachten, dit deed ik door het door te geven aan iemand die werkzaam was in een Ronald Macdonald huis.

Mijn eigen ervaring met dit huis is dat een vriendin van mij toen haar kindjes in het ziekenhuis waren beland daar verbleef met haar man, het was ideaal, ze konden er zelf koken, er waren lotgenoten om mee te praten.. kortom het heeft zijn doel.. en zijn nut..

Tegenwoordig geef ik het aan een collega op school die het weer doorgeeft aan mensen die in Romenie mensen helpen die het echt heel zwaar hebben zodat ze toch kunnen wassen etc.. 

Soms zijn kleine dingen zo kostbaar,. al is het een druppel op een gloeiende plaat. als er maar genoeg druppels vallen koelt het vanzelf af.. volgens de natuurwet.

Vrijdag avond besloten, na lang wikken en wegen om toch mee te lopen met de wandel estaftte voor het huis in Leiden.

Ik was het al heel lang van plan, maar wist niet goed of ik dat wel zou kunnen volhouden etc. smoesjes ik heb een conditie als een beer, daarnaast vroeg ik me af of het verstandig, is je moet daarna wel weer een volle week aan het werk.. en ach als ik nou 20 was, is het een nacht op, een paar uurtjes slapen en weer fit.. nu echter ben ik 3 weken bezig om die ene nacht gemiste slaap in te halen.

Maar goed alles voor het goede doel

We gaan met 10 lopers 24 uur in estafette wandelen. dus dat zijn 120 kilometer,  in totaal snel uitgerekend is dat 12 km per persoon, al denk ik dat het 24 gaan worden, mede omdat je in twee tallen gaat lopen.. dat is wel gezelliger lijkt me.

De loop is op 27 en 28 juni 2020 zo Corona het wil...

Het is natuurlijk altijd mogelijk om mij te sponsoren voor dit goede doel
hieronder staat mijn persoonlijke link.. dus ik hoop dat mensen mij willen sponsoren  voor dit doel..



hieronder nog een wervend tekstje waarom het zo goed is...en de route die we gaan lopen

Schrijf je in voor HomeWalk 2020!

Beeld je in: met jouw teamleden aan de startlijn. Schouder aan schouder. Wandelschoen aan wandelschoen. Met elkaar iets geweldigs neerzetten, elkaar er doorheen slepen, lachen, bikkelen en doorbijten. Allemaal met een eigen motivatie, maar allemaal met hetzelfde doel: 120 km wandelen in 24 uur, zodat zieke en zorgintensieve kinderen hun familie altijd dichtbij hebben. Dát is HomeWalk. Met je team ben je, in estafettevorm, dag én nacht onderweg. Een tocht voor bikkels, waarmee je geld inzamelt voor de Ronald McDonald Huizen, Huiskamers en vakantiehuizen. Wil jij je op 27 en 28 juni al wandelend inzetten voor gezinnen met een ziek of zorgintensief kind

Geen opmerkingen:

Een reactie posten