maandag 16 maart 2020

Alsof je een crimineel bent....

 In de totale waanzin van deze dagen wil ik toch iets zeggen.. Ik had me zo voorgenomen om niets over het corona virus en de gevolgen te schrijven mede omdat ik hoop met mijn blogjes de lezers een beetje afleiding te geven van deze totale gekte... maar toch ook ik ontkom er niet aan.

Nuchter als ik ben ( geworden) maak ik me nog niet zo druk om het gedoe...  het heeft geen zin je druk te maken, als het je treft is het te hopen dat je weerstand goed genoeg is en dat je fit genoeg bent.. dan is het binnen een paar dagen over.. of twee weken. dus ach...

Maar nu, terwijl ik buiten wandel, pak ik een zakdoek, frisse lucht, windje.. gevolg drupneus..,. het is nog net niet dat mensen onder de banken duiken, maar ze gaan meteen met een grote boog om je heen lopen... zelfs als je doet alsof. je even je neus wil snuiten.. bizar, had ik nog niet zo ontdekt.

Hetzelfde als je ergens staat, je doet een kuchje en  pats... nog net niet het mes op je keel maar de totale paniek in de ogen... de gestresste blik en de paniek  schreeuw: "JE HOEST!!!!!"

Ik leef nog in de fase dat ik denk.. ja en??? maar kennelijk ben je dan dus toch een crimineel... aan het worden. je word bijna aan de schandpaal genageld.. je kucht.. en ja ik hoest soms ook, een kriebel in mijn keel meer niet.... maar ja... paniek.


Daarnaast de gekte bij het inkopen doen.  ik woon bij het prachtige plein met heel veel winkels. ondanks dat je weet dat er genoeg is, kopen mensen dingen die ze misschien niet eens gebruiken, die ze of wegdoen bij een goede doelen actie voor kerst, of die ze uiteindelijk weggooien omdat het over datum is...  men Hamstert...  men hamstert vooral... wc papier.. hoe dan????

Met stijgende verbazing kijk ik het aan... kan me nog voorstellen dat je voor je baby of baby opkomst luiers haalt, dat je potjes babyvoedsel haalt. maar wc papier??? ik ben denk ik te simpel, ik denk altijd nog mocht ik nou echt niet anders kunnen, is mijn papier op, dan doe ik het maar zoals sommige mensen uit andere landen, ik doe het wel met mijn hand en spoel dat heel goed af.. of ik pak een oude handdoek die ik in stukjes knip, waarmee ik het schoon boen en die doe ik dan wel in de wasmachine.. een soort washand, want die heb ik namelijk niet, die gebruik ik nooit.. vind ik ondingen..

En ja mijn school is ook dicht, en ja ik baal ook, ik wil aan het werk mijn prachtige vak en taak uitvoeren maar ik mag niet...  de sportclub is dicht, balen ik sport zo graag maar gelukkig kan ik het thuis doen.. dus het is prima zo... en als we heel eerlijk zijn het is maar een kleine offer die we met elkaar moeten brengen.. dus dat het is niet leuk... maar laten we er met elkaar goed doorheen komen..

kortom laten we aub normaal doen met elkaar en vooral niet te paniekerig zijn.... misschien ben ik daarin wel te nuchter... het is een serieus probleem, maar we kunnen niet anders dan het laten zijn,. laten gebeuren en hopen dat het uiteindelijk overwaait..

 pas op jezelf en nog meer op elkaar...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten