dinsdag 3 maart 2020

Streekpost.....???

 Van de week viel het me al op.. ik wilde een aantal kaarten op de bus gooien, eentje voor London en eentje voor vrienden van mij in Alphen die gaan trouwen.....

Ik kom niets vermoedend bij de brievenbus en tot mijn grote verbazing lijkt streekpost voor Alphen te zijn verdwenen op de bussen..
mijn postcode, en van velen in Alphen is. 2402.... of iets in die richting, zeker geen 2100...of 1000.

Dus ik stond wat verbaasd te kijken, dan dus maar in de bus  overige bestemming.. kan gebeuren, misschien een foutje van de mensen die deze bus heeft geplaatst of zo.


Zondag ochtend ging ik weer mijn kaart posten.. naar iemand buiten mijn regio. en ook op deze bus zag ik hetzelfde staan.. dus ik begrijp het niet zo goed..

Misschien heeft de post besloten om het streekpost af te schaffen en dan maar het op deze manier te doen of zo.. dus ik heb ze maar een mailtje gestuurd met een vraag hierover omdat ik dan toch wel graag wil weten hoe het dan echt zit.. 

misschien heb ik iets gemist in de berichtgeving wat best zou kunnen omdat ik soms ook niet alles lees maar ik wacht het antwoord af..

inmiddels is het antwoord binnen en is het duidelijk geworden
we vallen kennelijk onder Amsterdam en Rotterdam.., ach het is dus de randstad,  nu.. dus eigenlijk woon ik in Amsterdam

Geachte heer Wanders,
 
Betreft: Streekpost aanduiding brievenbussen Zuid-Holland.
 
Als gevolg van de sluiting van het sorteercentrum 's Gravenhage is de oranje brievenbuslichting nu verdeeld over de sorteercentra van Rotterdam en Amsterdam.
 
Gevolg hiervan is, dat de postcode van uw eigen woonadres niet meer persé op de brievenbus staat en dit inderdaad verwarrend kan zijn.
Dit is een logistieke keuze die door PostNL is gemaakt.
 
Ik vertrouw erop, u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten