zondag 8 maart 2020

Dierenpark Amersfoort deel 2


Deel 2 heb ik dit maar genoemd, omdat de oplettende lezers zullen denken gaat hij alweer naar dat park toen in Amersfoort?? Waarom??
De redenen waarom zijn simpel, namelijk, vrienden Chris en Rick, hadden vrijkaartjes voor dit park, en aangezien we al met elkaar hadden afgesproken om elkaar weer te zien, het duurt soms te lang wegens allerlei omstandigheden, niet dat we die willen maar omdat we een druk leven hebben.

Aangezien ik de eerste keer al helemaal enthousiast was over dit park, was ik blij dat ik nog een keer kon, ik wil nog vaker mede omdat ik het wel erg leuk vind in dit park..

Kortom om 10.00 hadden we afgesproken op Station Amersfoort, de mannen stelden dit voor en om ook meteen met de fiets naar het park te fietsen... Zeg fietsen en je weet wat er bij mij gebeurt, ik steiger, ik zoek uitvluchten etc. en die had ik.. meteen al paraat.... namelijk
Voor mij had het geen zin om met de trein te gaan, dat duurt veel te lang, met de auto gaat sneller, dus ik stelde voor dat ik ze zou ophalen bij het station in Amersfoort, de mannen vonden dit helemaal goed en geweldig, dus waarom niet... 

Ik blij, ik had mijn hachje weer gered... dus het was prima zo.Keurig  om kwart voor 10 was ik bij het station, ik vind het vervelend als ik mensen te laat op haal ophaal of te laat ben op een afspraak, is zo tegen mijn principe in

De mannen waren ook er ook op tijd, en we konden dus zo door naar de dierentuin, het was dit keer drukker dan toen ik met Susan was, vooral heel veel kinderen en honden.. heel veel kinderen..  vooral jonge kinderen die veel huilen.... Zet daar drie mannen bij, dan weet je hoe die drie mannen zich voelen.. zo blij dat ze die dans zijn ontsprongen het concert van je kindje..

We gingen het park in en wederom was ik blij verrast over het park, ik blijf het een mooi overzichtelijk park vinden, al begrijp ik net als de mannen nog steeds niet waarom er een dino bos is.. zonde van deze ruimte, ik denk dat je daar ook een mooie ruimte kan maken voor dieren die nu wat klein behuisd zijn.. maar ja wie ben ik, misschien mag dat wel niet dat zou kunnen natuurljk

Nadat we de dag geopend hadden op onze traditionele manier, namelijk een theetje of koffie met iets erbij.. wat wederom erg lekker was, gingen we het park in.. 
We hebben genoten van de dieren en elkaars gezelschap, het weer was ons ook goed gezind, dus dat was top..

Het was zo geslaagd dat we spontaan besloten om een waterfiets te gaan huren om over een meer te varen.. of eigenlijk een soort van tocht langs de dieren met een bootje. maar dan moet je alles zelf doen..

Ik was meteen voor, ik dacht nog dat ik als  anti fietser wel voorin mocht, mooi wezen maar nee, Chris, wilde dit keer de eer van als een prins over het water te worden gereden.. er was geen discussie meer over mogelijk. Rick en ik moesten gaan fietsen... en juist.. ik HAAT fietsen..  maar ja moest nu wel.

De lancering ging al meteen mis, we konden niet goed het ritme pakken,. maar ook het sturen was nogal even wennen.. maar uiteindelijk waren we de veilige haven uit.. en konden we de baan op om te gaan varen...  we hebben denk ik wel een wat langer tocht gemaakt dan anderen. we hebben ook laten zien dat we redelijk kunnen sturen maar ook heel goed zijn in het aanraken van wanden... en randen.. maar we zijn terug gekomen..

Daarna nog even door het park gelopen en rond 15.00 besloten we om naar het centrum te gaan waar we dan iets zouden eten voor de lunch... Dit werd voor mij en Chris een mosterdsoep met brood en kruidenboter.. en Rick koos, veel slimmer dan ons, voor een tosti met oa salade... ( bleek achteraf een klein groen stukje te zijn met wat versiering in de vorm van mais, rode uit en wat paprika.),  onze soep kwam en was erg zout, maar ook het brood was een beetje een tegenvaller, het enige wat echt lekker was, was de kruidenboter, maar ja, om met de woorden van Chris te spreken daar kan je ook niet veel aan verknallen..

Daarna zijn we nog wat door Amersfoort gaan dwalen, kwamen al snel tot de conclusie dat het geen stad is die wij echt kunnen waarderen,  al moet ik zeggen dat we ons wel de van Rossums voelden in Amersfoort.. we hebben wel de kerk bezocht, wat wel erg leuk en indrukwekkend was. het was genieten.. Daarna terug naar het Station waar ik mijn auto had geparkeerd, de mannen heb ik uitgezwaaid op het station, die gingen met de trein terug, ik heb me een paar keer nog goed verreden, in Amersfoort, noem het traditie of domheid, dat is aan de lezers... en ja ik had mijn navigatie aan..

Maar het was een heerlijke dag met de mannen, zoals altijd, wederom mooi en goed en we hebben genoten met elkaar.. 

ps sorry voor de hoeveelheid foto's maar ik kon bijna niet kiezen
















hierover komt nog een speciale blog







Geen opmerkingen:

Een reactie posten