dinsdag 5 februari 2019

Tineke schouten Highliigts

Doordat de vader van vriend Bart een kaart over had voor de show van Tineke Schouten in de stadsschouwbrug van Gouda, werd ik gevraagd of ik zit had om mee te gaan naar het theater.

Bart maakte er meteen en all in  pakket van, om 18.00 bij zijn vader samen eten, snacken, daarna met de auto naar Gouda waar zijn broer en schoonzus zouden zijn, de show bekijken, daarna terug naar Alphen om in zijn huis nog even een borrel te nemen, lees voor mij een glas water,  en dan naar huis.

Het was een goed plan vond ik, al was ik even vergeten dat ik vrijdag open huis had van mijn school en dat ik dus zaterdag de hele dag les moest geven aan de lotus leden van kring Poeldijk.. Plannen is niet mijn sterkste kant heb ik inmiddels ontdekt.

Maar goed, zoals zo vaak denk je dat is heftig etc, en dan ineens blijkt een dag totaal anders te verlopen en te veranderen.. ineens ben je dan zomaar een middag vrij en kan je lekker gaan slapen om alvast bij te komen.

De show van Tineke zit natuurlijk vol typetjes, die ze goed doet, erg gaaf om te zien hoe een vakvrouw ze is, ze doet het razend snel en knap van de ene personage in de andere stappen..  uit ervaring weet ik dat theaterkleding vooral bestaat uit veel klittenband.. maar toch het is knap... 

Voor een vrouw van 64 doet ze het erg goed en speelt ze fantastisch mooi. ik heb die avond gelachen en ben ook geraakt door het eo moment waarop ze een lied zingt voor de kinderen die vluchten.. prachtig stil moment tussen al dat typetjes geweld.

Zoals gebruikelijk wil Bart met de artiest op de foto, dus we werden door hem strategisch opgesteld om als Tinke zou komen hij meteen naar haar toe kon stappen en een foto kon maken. Dat lukte en daarna moest de hele familie met Tinke op de foto.. dus dat mocht ik doen. Ik heb drie prachtige foto's gemaakt,  die achteraf allemaal bewogen bleken, dit tot grote hilariteit van Bart en zijn vader, die met tranen in hun ogen  in auto slap lagen van het lachen.. maar achteraf is het niet zo erg het zijn unieke foto's en dit is toch weer een mooi verhaal voor de familie annalen.


Nadat we vader hadden afgezet bij zijn huisje zijn we vertrokken naar het huis van Bart waar ik even zijn muur heb bewonderd, prachtig grijze stenenbehang met een soort van zilvergloed. Daarna hem geadviseerd over welke kleur hij het beste kon nemen voor de rest van zijn woonkamer om uiteindelijk een afzakkertje te nemen voor zijn tv  die ook net nieuw was. Samen hebben we de Mozartkogel die ik van hem heb gekregen op gegeten als feestelijk afsluiting van de avond. 
Om half 2 ben ik richting huis vertrokken om meteen te besluiten om de zondag maar even de cross over te slaan, soms moet een mens even gaan liggen en bijkomen van een hele drukke week en goed bijslapen... en dat heb ik dan ook maar even gedaan.. leek me goed om te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten