zondag 3 februari 2019

Open huis


elk jaar weer is het ineens zover.. het Open Huis.

Elk jaar weer overvalt het mij, besef ik dat ik ineens heel veel moet doen, besef ik ook dat ik ineens heel veel moet organiseren en ook dat het een lange lange dag gaat worden.

Gelukkig hadden we een 40 minuten rooster, met als gevolg dat ik steeds achter de feiten aanloop, dat ik vast loop in wat ik doe.. ik er niet aan toe kom.. afschuwelijk gewoon. Gelukkig waren we om 13.00 klaar, in mijn lokaal moest echter nog het nodige gebeuren, dus ik ben snel begonnen met stofzuigen, met de boel klaarzetten, dat is altijd meer werk dan je denkt, zeker als je het alleen doet, de printer moest nog worden ingesteld, er moesten nog andere dingen geregeld worden, dus het was prima vond ik. 

Om 15.15 kwamen mijn leerlingen die ik gevraagd had mij te helpen, heb ze uitgelegd wat ze moesten doen, daarna konden ze aan de slag, ze hebben toch geweldig gewerkt, en mooie dingen gemaakt.. grandioos.. Ik heb er echt van genoten, hoe ze omgingen met onze gasten.

Ik vertrouw mijn leerlingen altijd helemaal, dus ik ben tijdens dat zij aan het werk waren meteen even door de school gaan lopen, even langs de bakkerij waar ik twee appeltaartjes heb gekocht, eentje voor mijn een vriend die langskwam om even te kijken en eentje voor de gasten die mij hielpen... 
Ze waren er blij mee, meteen hebben ze met een lepel de boel aangesneden en hebben er van genoten, heerlijk dat spul toch wat je helpt.

De avond ging goed, je merkt wel dat gaandeweg de avond toch heel veel collega's komen die ook op de foto willen, dat is prima, maar op een geven moment heb ik er een halt op gezet, zo ook op de leerlingen die steeds kwamen, het is natuurlijk prachtig om te doen, maar het kost toch wat geld en het is niet handig als ze steeds in de weg zitten.

Het was een mooie avond, je ziet er tegenop , maar nogmaals het is je werk en dat hoort erbij en het is uiteindelijk altijd weer leuk. 
Helaas door mijn slechte planning kon ik niet  even nog nahangen maar moest ik meteen weg omdat ik de volgende dag heel vroeg op moest.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten