zaterdag 24 september 2011

dinershow


Omdat mijn lotuskring 20 jaar bestaat, was er besloten om met elkaar een feestje te bouwen. We hadden diverse optie en laten we nu net de slechtste uitgekozen hebben. Een diner show in den haag http://www.toussaintdinnershows.nl/
helaas is het dan zo dat je gaat met de insteek, zeker als de titel is "Opzoek naar Henk en Ingrid" dat het een bijzondere avond zal worden waar diverse mensen uit het publiek mee mogen doen en in mee spelen. Helaas niets van dit alles, het begon al bizar, ik moest even naar een toilet, waarop ik vroeg waar het toilet was aan een dame die me dit keurig wees. Ik kwam aan bij het toilet, en meteen kreeg ik van een mevrouw met een fout kapsel en een heel fout gestreept t-shirtje ( waar haalt men toch de gedachte vandaan dat een streepje zo leuk afkleed en je slanker lijkt...) te horen wat ik kwam doen. Ze stond voor de toiletdeur, waarop ik haar te kennen heb gegeven dat een toiletbezoek toch wel tot de mogelijkheden zouden moeten behoren.... De dame stuurde een erg hooghartige blik en verdween ergens in het strijdgewoel. Na het toiletgebruik konden we aan tafel waarop dezelfde mevrouw begon met een vooraf speach.... Hallo allemaal, het verzoek is om vooral stil te zijn als de artiesten optreden omdat ze er anders niet over heen komen. ( anno 2011 niet er overheen kunnen komen, ze hebben tenslotte allemaal een gedegen (?) opleiding, en een microfoon aan hun hoofd geplakt gekregen.. dus...
Maar goed de show begon, en het was meteen duidelijk.. hele foute keus... sterker nog, heel heel foute keus....  nooit doen. Na de eerste vijf minuten begon ik al te voelen dat mijn schoenen te klein werden door de kromme tenen.... en door het zo slecht spelen van de spelers werd het een erg vervelende aangelegenheid... Tijdens de momenten dat we konden eten werd het nog leuk en gezellig met elkaar, maar zodra er een show kwam daalde de sfeer met 20 graden onder nul....  Het was een show waarin geprobeerd was grappig te zijn, een iets van leuks te doen maar het raakte kant nog wal. Het publiek, en voor de goede orde niet het lotuspubliek, maar alle andere gasten die er waren. Begonnen steeds harder te praten, met als gevolg dat de gastvrouw, juist die met die foute niet afkledendende streepjes, steeds roder aanliep en naar de tafels liep en steeds ssst. zei... maar het mocht niet helpen. Mijn conclussie was en is dan ook, als je een slechte show hebt dan kan je ssssten wat je wil maar dat gaat niet helpen echt niet... want de hoofdmoot van je avond is niet goed. het eten daarin tegen wel  erg lekker en goed verzorgd.  Met elkaar hebben we een geweldige avond gehad en erg genoten en daar ging het om.


zie hieronder wat ik heb gegeten.. alleen het toetje was wat vaag. ik kreeg omdat ik geen suiker eet een bakje fruit... kennelijk nooit gehoord van suikervrij ijs etc.. maar dat mag het niet drukken de sfeer

Menu “Spectacle”
Voorgerecht
vegetarische gerecht van de chef
 * * *
Tussengerecht
Espresso kopje mosterd soep
 * * *
Hoofdgerecht
wrap gevuld met groente en kaas begeleid met een overheerlijke saus
* * *
Grand dessert
Compositie van versfruit, patisserie en ijsbolletjes

1 opmerking:

  1. Als geroutineerde theaterbezoeker ben je niet zomaar tevreden, natuurlijk ;-)
    Voorheen werkte een bekende van me in het amusement van Toussaint, maar ik zie op de site dat hij er niet meer is, ik heb hem wel gezien tijdens een dinershow, maar dat ging er heel anders aan toe, het publiek werd er bij betrokken en het waren kleine stukjes tussendoor.

    BeantwoordenVerwijderen