vrijdag 15 juli 2022

er is een begin... en nu maar hopen dat ik het vol kan houden..

 

Het voornemen om mijn werkkamer eens grondig op te ruimen begint nu wel iets van de langere termijn te worden. al vanaf het begin van de corona, met al die lock downs, ben ik er niet aan begonnen, zelfs in de vakanties niet waar ik niet echt naar het buitenland kon.. kortom ik had er geen tijd voor in mijn hoofd, wel in mijn kalender, maar had te veel dingen die eigenlijk leuker waren.. 

Na de dagen van de wandelingen in de ruimte, besloot ik bij thuiskomst om elke dag gewoon 1 kast te doen. die grondig uit te zoeken, op te ruimen en wat ik niet meer wil weg te doen.. tenslotte ruim je dan op.. ik ben het dus eigenlijk gewoon zat..

Het begin is er en omdat het zo snel ging, ik gooi de hele kast leeg en daarna zoek ik uit wat ik wil houden en zoek een plek op, en ontdek meteen ik bewaar veel te veel, oude schoenen die ik niet mee draag die bewaar ik dan, niet voor niets zijn het oude schoenen die niet meer voldoen dus ze kunnen weg.. dus dat is nu gebeurt, tevens, hoe erg ook, heel veel dvd's en boeken zijn de container in gegaan, natuurlijk had ik aardig kunnen zijn en kunnen bedenken ik doe dit even goed ik breng het naar de kringloop, er is vast iemand wel blij mee. maar toch.. ik had daar even geen zin in deze keer, ik dacht alleen maar ik kijk het nu al niet meer dus waarom zou ik het dan bewaren.

Kortom het ruimt lekker op zo.

Nou het goede voornemen ging al gelijk mis, ik heb meteen maar doorgepakt met in mijn achterhoofd, dan is dat ook geregeld, en wat gooi je veel weg, omdat je het gewoon zat bent dat je het niet meer kan vinden, Heb inmiddels wel het idee dat ik het nu wel overzichtelijker heb, dat ik inmiddels ook goed kan zien wat ik veel gebruik en welke voorraad ik heb, De Bak met heel veel spullen voor de reizen, die is inmiddels ook behoorlijk uitgedund.. en inmiddels begint er ook ergens iets te knagen over dat ik misschien ook maar even toch mijn kledingkast, met name de broeken eens moet gaan uitzoeken.. die puilt ook mijn kast uit maar dat zien we wel als we nog tijd hebben ergens.

Het is wonderlijk waar je al zoveel jaar tegenaan hangt en je begint en het schiet ontzettend op, hij raakt leger en leger en steeds meer overzicht.. ik begin mezelf bijna te haten dat ik het zolang voor me uitgeschoven heb.  Misschien is wel de truck om, wat ik doe als ik aan een nieuwe kast bezig ben, alles eruit te gooien en dan alles op de vloer te gooien zodat ik wel moet doorwerken.. heerlijk het werkt voor mij in ieder geval erg goed.

Het werkte zoals ik gehoopt had, ik was zo lekker bezig en als je kast voor kast doet is het minder werk en schiet het op, je bekijkt en gooit weg of bergt het op, het is inmiddels 18.00 en de hele werkkamer is schoon en opgeruimd, dus het is klaar het is volbracht, okey ik moet nog het prikbord bijlangs en nog een kastje met allerlei dingen die ik nooit gebruik dus dat gaat goed komen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten