maandag 11 juli 2022

Bijpraten met de mannen


 Al maanden stond deze afspraak vast, ik als druk bezet man, de mannen nog drukker bezet, hadden eindelijk een dag gevonden waarop we alle drie konden om samen weer eens wat te eten en bij te praten.We kozen voor Leiden, mede omdat we dat wel een mooie stad vonden, er nog herinneringen liggen van de mannen, en voor mij gewoon een stad is waar ik graag kom en ben. Zo ook de dag ervoor noodgedwongen naar Leiden gegaan, wegens de wonderfee die mijn huisje kwam schoonmaken, wat een heerlijkheid dat je dan thuis komt in een  glimmend huis en dat je niet vastplakt aan het aanrecht.. ik geniet daar enorm van. heerlijk..

De mannen hadden eerst nog een andere afspraak dus besloten we om 16.00 af te spreken bij het stadhuis om daarna ergens in de stad eerst wat te gaan drinken om daarna ergens bij een restaurant, de keuze van Rick te gaan eten. Met de mannen maakt het niet uit wat we doen, gezellig is het altijd. het leuke is wel dat we nu weer veel erop uit kunnen, wat ik oprecht genieten vind, waarvan ik nog steeds het gevoel heb dat ik wat heb in te halen. Zo verheug ik me ook op de vele reisjes die voor me klaar staan in de zomervakantie ik denk dat ik behoorlijk moet uitrusten na de vakantie.

Keurig op tijd was ik in Leiden, waar de mannen lieten weten dat ze iets later zouden komen, wat voor mij geen probleem is, ik wilde toch nog even kijken bij de Flying Tiger, was ik gisteren gelukkig vergeten, ik denk dat ik anders met heel veel terug was gekomen, dus dat was handig. Tevens kon ik gisteren niet veel kopen of eigenlijk niets, want daar nu de hele avond mee te sjouwen zag ik ook niet zitten

Rond kwart over waren de mannen er  en zoals altijd gaat de praatknop aan en blijven we praten. We besloten eerst lekker op het terras te gaan zitten bij Vintage, een leuk restaurantje met een tuin, heerlijk gezeten in de schaduw om te genieten van de geneugden van het leven, en ondertussen onze levens door te nemen., van de afgelopen tijd.

Daarna gingen we naar een restaurant waar de mannen dierbare herinneringen aan hadden, waar ik verder niet over ga uitweiden, maar het restaurant, of te wel de huiskamer met de naam de Bierbengel.. doet het leukste te vermoeden. Een simpel eenvoudige eetcafe, waar het eten al ver van te voren is gemaakt en dat leuk in de diepvries staat om te worden opgepiept als de gasten er zijn. maar dat doet niets af aan de vreugde die we hadden.

Het voorgerecht wat ik had genomen was een terrine van groente met daarbij bolletjes geitenkaas,  daarbij de eeuwige overschatte sla rucola. maar dat mocht de pret niet drukken, dat maakte het lekkerder.

Als hoofd gerecht had ik een taartje met pompoen en fetta, daarbij werden natuurlijk de frieten gepresenteerd, Het was een heerlijke maaltijd maar mijn taartje was koud, de ervaring van ooit met een groente taartje die ik terug kreeg die totaal niet gaar was, heb ik even geparkeerd maar besloot om de wat minder warme koude taart te eten en er geen gedoe van maken, tenslotte was het bord erg heet.

Daarna het toetje heb ik de peer genomen met vanille ijs en gedroogde abrikozen, heerlijk.

Het was een eerlijke eenvoudige maaltijd.

Nadat we nog een kop thee en koffie hadden genomen was het alweer tijd om afscheid te nemen van elkaar, veel te snel zoals altijd maar gelukkig staat er alweer iets moois en goeds op de planning in augustus.. we kunnen niet vroeg genoeg plannen met onze drukke agendas waarin we graag tijd maken voor elkaar



Geen opmerkingen:

Een reactie posten