zondag 10 juli 2022

De lettergrabbelton (week 26)

 Aangezien ik dit jaar rijkelijk voorzien ben van diverse scheurkalenders, dacht ik hoe kan ik dit nu even leuk en grappig aanpakken.
Conclusie... heel eenvoudig, een keer per week probeer ik in 2016 de lettergrabbelton als blog er neer te zetten met de teksten die op mijn drie kalenders stonden..( had er al drie en kreeg er nog een vierde bij....) 
de kalenders zijn:
Mwah*
Spreuken *
boeddhistische teksten*
en Rumag
* aan de vorm, onderstreept, cursief of vet kan je zien uit welke kalender het komt

week 26
je moet het ijs smelten als het heet is

choose
there will be a time when we must choose between
what is easy and what is right
(J k Rowiling)

Ik lijd aan groente intolerantie

grenzen
de angsten die we niet overwinnen worden onze
grenzen

De grootste schatten vind je niet door te zoeken
maar door te letten op wat op je pad komt

Wees tevreden, daar waar je niets 
kunt veranderen

Uw bestemming bevindt zich onder andere hier

Jeugd
Je word pas jong als je zestig bent en dan is het te laat
(Pablo Picasso)

vierdaagse.
Nog één nachtje slaapwandelen en je mag weer overdag

Door te vergeven stoppen we de impact van de ander op ons

het is weer tijd voor de zwetenschapsquiz

Vertrouwen
het beste bewijs van liefde is vertrouwen
(Joyce Brothers)

Verlies
Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet
verliest
(Johan Cruijff)

Zolang je je kunt verbazen kun je nog groeien

probeer van elk mens te houden
als van je eigen kind

mijn blaar is niet dik
hij houdt gewoon vocht vast

blij
Er is geen schoonheid zonder blijdschap

De weg naar de volmaaktheid is gebasseerd
op kennis en meditatie

je plek is overal waar je bent

angst
als je geen angst kent dan kent het leven geen grenzen

soms volstaat één wijze om een groep
dolenden weer op de weg te krijgen

no room
when we fill our thoughts with right things, the wrong ones
have no room to enter
Joyce Meyer

volg je instinct
dan weet je dat je er n
niet instinkt

reisprogramma voor gitaristen
ontdek je plectrum

actie
wijze mensen laten hun acties luider spreken dan hun
woorden

probeer heel even je denken te stoppen
zodat je ware stem ook eens een kans krijgt

Hoe meer je in harmonie met het leven komt
hoe vlotter de zaken gaan

Ik geef mijn ogen het kijkcijfer +2

Kunst
Niet wat de kunstenaar doet telt maar wat de kunstenaar is
Pablo Picasso

Mijn vreugde hangt niet af van anderen

Moet het zo?
Als het niet kan zoals het moet dan moet het zoals het kan

Til uit je winst
oplichter &co



Geen opmerkingen:

Een reactie posten