zondag 5 juni 2022

Westerbrokpad 22

 

Staphorst was mijn rustpunt om daarna deze etappe door te lopen naar Meppel. Dit was het doel 2 etappes lopen deze dag totaal 19 km.  Dus we beginnen bij het monument en zoals gebruikelijk in Dorpen en steden dit mannetje verdwaald. Maar komoot is mijn beste vriend dus ik was snel weer op de goede route. Ik mocht door het museum van Staphorst,  prachtige Staphorster stopwerk en verklede mensen die waarschijnlijk dit echt dragen. Maar leuk om te zien zeker ook de boerderijen in originele kleuren. Nadat dit spektakel was bekeken besloot ik om maar door te lopen om het meest saaie stukken van deze route. Ik heb me steeds voorgehouden dat het maar een rondje meer is. Maar op een gegeven breekt het toch los en begin ik luidkeels te zingen het lied van Jenny Arean Zeur niet en ook Zing dan. Het kan niet harder en valser maar wat heerlijk om dit te zingen genieten. Wel akelig dat ook andere mensen gebruik maken van dit pad die dus mijn overleving lied  horen omdat het zo saai  is dat stuk.. men moet het er maar mee doen. Ik doe ook maar wat. 

Zoals altijd komt ook hier een eind aan. De lange saaie stukken beginnen steeds minder saai en lang te worden en heel langzaam belande ik zo in Meppel. Voor ik het wist was ik bij mijn auto bij het station. Daar heb ik mijn kleding gepakt en heb op het toilet op het station me omgekleed in de kleding om naar mijn moeder te gaan. Nadat dit gelukt was ben ik nog ff in Meppel thee met appelgebak met gaan doen om naar mijn moeder te gaan rijden. 






















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten